JavaScript is required
News Image

Електромобілі Dacia Spring і Hipster: сьогодення та майбутнє

07.10.2025

Разом із оновленим сімейством Logan/Sandero/Jogger компанія Dacia представила модернізований електрохетчбек Spring, який і надалі залишається найдоступнішим електромобілем у Європі. Водночас бренд уже працює над його наступником — концептом Dacia Hipster, що покликаний стати ультрабюджетним електрокаром майбутнього.

Dacia Spring

Минулий рік Dacia Spring уже пережила оновлення зовнішності, тож цього разу дизайн залишився без змін. Втім, інженери попрацювали над аеродинамікою, встановивши захисні панелі під днищем. Головні зміни торкнулися технічної складової. Тепер базова версія моделі оснащена електродвигуном на 70 к.с. замість попередніх 45 к.с. Для наочності Dacia наводить динаміку не з місця, а в діапазоні 80–120 км/год: раніше цей розгін займав 26,2 секунди, тепер лише 10,3 секунди. У топ-версії потужність зросла з 65 до 100 к.с., а прискорення 80–120 км/год скоротилося з 14,0 до 6,9 секунди.

image

Замість колишньої літій-іонної батареї (26,8 кВт·год) тепер використовується літій-залізо-фосфатна ємністю 24,3 кВт·год — уперше для електромобілів групи Renault. Зменшення об’єму пояснюють прагненням зберегти низьку ціну та масу авто. Запас ходу залишився незмінним — 225 км, чого, за словами Dacia, цілком вистачає середньостатистичному європейському водієві на робочий тиждень. Потужність зарядки постійним струмом збільшена з 30 до 40 кВт, тож поповнення заряду з 20% до 80% триває 29 хвилин. Стандартний бортовий зарядний пристрій має потужність 7 кВт.

Окрім оновленої силової частини, Spring отримала покращену платформу. Центральна секція кузова тепер посилена й інтегрована з батареєю, що підвищило жорсткість конструкції. Усі версії тепер мають стабілізатори поперечної стійкості, оновлені гальма та кермове управління. В Європі оновлена Dacia Spring коштує від 16 900 євро, зберігаючи титул найдешевшого електромобіля континенту. Випуск моделі, як і раніше, налагоджено в Китаї.

Dacia Hipster

Що ж до Dacia Hipster, то це — передвісник нового покоління бюджетних електрокарів. Його завдання — зробити електромобіль ще доступнішим і повернути людям можливість особистої мобільності. За статистикою, з 2010 по 2024 рік середня ціна нового авто в Європі зросла на 77%, і серійна версія Hipster має змінити цей тренд.

Dacia Hipster — це надкомпактний електромобіль: 3 м завдовжки, 1,55 м завширшки і 1,53 м заввишки. За розрахунками, він буде на 20% легшим за Spring. Хоча запас ходу й параметри батареї поки не розкриваються, Dacia зазначає, що заряджати Hipster потрібно буде лише двічі на тиждень, адже 94% французьких водіїв щодня долають близько 40 км.

Попри малі розміри, салон Hipster розрахований на чотирьох пасажирів. Сидіння мають каркасну конструкцію з натягнутою сіткою, що зменшує товщину та вагу. Задній диван складається, збільшуючи об’єм багажника з 70 до 500 літрів. Передбачена фірмова система YouClip для кріплення аксесуарів і концепція BYOD (Bring Your Own Device) — замість вбудованої мультимедіа водій може використовувати власний смартфон чи планшет.

Поки що перспективи серійного випуску Hipster залишаються невідомими, однак подібний масовий електромобіль обов’язково з’явиться у модельній гамі Dacia найближчими роками. Найімовірніше, він буде побудований на базі нової платформи ультрадешевого електромобіля Renault.