Останні новини автомобільного світу в Україні
Новинки автомобілів: що нового на ринку
Огляди нових моделей та технічних інновацій
Події в автомобільній індустрії
Актуальні новини від виробників та дилерів
Огляди та порівняння нових авто
Це не тизер серійної моделі, виходу якої варто очікувати в найближчі роки. Розробники відкрито заявили: електричний шоу-кар Bentley EXP 15 — концептуальна програма, що позначає вектор розвитку бренду і дозволяє перевірити реакцію публіки на конкретні ідеї. Крім того, ця концепція стала першою моделлю з новим логотипом бренду, офіційно представленим Bentley минулого тижня. Цікаво, що розробники навіть не намагаються представити EXP 15 в категорії модних позашляховиків. Bentley EXP 15 (тобто п'ятнадцятий концептуальний прототип) зовсім не кросовер, а переосмислений спорт-седан. Вертикальний передній, витягнутий капот і низхідна лінія даху натхненні класичним Bentley Speed Six Gurney Nutting Sportsman 1930 року — легендарним Blue Train, хоча в відомій гонці з поїздом він насправді не брав участі. Габаритний концепт довжиною понад п'ять метрів виділяється асиметричним кузовом: з лівого боку — одні двері, з правого — два стулки, що відкриваються назустріч, плюс рухома секція даху. В результаті — сідати можна майже не нахиляючись. Також у EXP 15 кузов ліфтбек — багажник оформлений як великі відкидні двері з додатковою стулкою, на якій можна розкласти зону для відпочинку. Додатковий багажний відсік розташований спереду — доступ до нього організований через два люки, розташовані вздовж центру і відкриваються в різні боки, як у автомобілів початку минулого століття. Місце традиційної решітки радіатора зайняла декоративна панель з підсвічуванням. На даний момент Bentley EXP 15 існує як повнорозмірний макет, який не має повноцінного салону. Інтер'єр поки представлений тільки на візуалізаціях: він поєднує цифрову техніку з аналоговими елементами управління. Екрани на передній панелі можуть відключатися або підлаштовуватися під оздоблення. Серед матеріалів інтер'єру заявлені класичні англійські тканини і натуральне дерево. Всередині — три посадкових місця. Праворуч розташоване одиночне крісло, яке можна рухати ближче до водія, відсунути назад (звільняючи місце для багажу) або навіть розкласти для комфортного відпочинку в дорозі. Також передбачена функція розвороту крісла на 45 градусів для зручності посадки та виходу. Технічні деталі поки що не розкриваються. Уточнюється лише, що концепт є повнопривідним електромобілем. Однак це не так важливо, адже перша серійна електрична модель Bentley буде зовсім іншою: старт продажів електричного кросовера запланований на 2026 рік. А EXP 15 послужить донором дизайнерських і технічних ідей для майбутніх автомобілів марки.
Ще в 2023 році бренд Kia представив електричний кросовер середнього розміру EV5. Цей електрокар вже випускається в Китаї і продається на місцевому ринку, а також експортується в ряд країн Азії, Африки, Південної Америки, а також в Австралію і Нову Зеландію. Однак тільки зараз відбулася його європейська прем'єра, з якої розкрилися нові плани з виробництва та продажу моделі. Дизайн EV5 розроблений під керівництвом Каріма Хабіба у фірмовій стилістиці Opposites United, і з виходом на європейський ринок зовнішній вигляд машини залишився колишнім. Нагадаємо, за габаритами EV5 близький до подовженої версії Kia Sportage: довжина — 4610 мм, ширина — 1875 мм, висота — 1675 мм. Колісна база — 2750 мм, кліренс — 167 мм. Пропонується три варіанти колісних дисків — 18 і 19 дюймів. В інтер'єрі акцент зроблений на зручність: рівна підлога забезпечує більше місця для ніг. Передбачено безліч варіантів трансформації та велику кількість ніш для зберігання. Передня панель об'єднує два екрани — приладової панелі і мультимедіа (по 12,3 дюйма), між ними розташований окремий дисплей для клімат-контролю. Селектор трансмісії розташований на рульовій колонці, а центральний тунель відведений під підстаканники і платформу для бездротової зарядки. Об'єм багажника ззаду — 566 літрів (або 1650 літрів при складених сидіннях), додатковий передній відсік — 44,4 літра. В основі EV5 — спрощена платформа E-GMP на 400 вольт. Спереду встановлена підвіска типу McPherson, ззаду — багатоважільна конструкція. У Китаї доступні як передньопривідні, так і повнопривідні версії потужністю 218 і 313 к.с., але для Європи поки заявлена тільки передньопривідна одномоторна модифікація з двигуном на 217 к.с. і 295 Нм. Розгін до 100 км/год займає 8,4 секунди, максимальна швидкість — 165 км/год, допустима маса причепа — 1200 кг. Головна відмінність — в типі батарей. Китайські версії оснащені літій-залізо-фосфатними акумуляторами FinDreams від BYD на 64,2 або 88,1 кВт·год, тоді як для Європи обрані NMC-батареї ємністю 60,3 або 81,4 кВт·год. Старша батарея забезпечує запас ходу до 530 км, а для версії GT-Line з 19-дюймовими дисками — до 505 км (за циклом WLTP). Зарядка від 10 до 80% займе близько 30 хвилин при потужності до 150 кВт. Збірку європейських версій EV5 налагодять у Південній Кореї. Ці ж машини надійдуть і на внутрішній ринок Кореї, а також в Північну Америку. Однак поява кросоверів у європейських дилерів очікується не раніше кінця року, тому ціни ще не названі. Надалі лінійка буде розширена: з'являться версії з повним приводом, а також спортивна модифікація Kia EV5 GT з агресивним дизайном і 20-дюймовими колесами.
Концерн Stellantis виправляє одну зі своїх наймасштабніших помилок на європейському ринку. З’явившись у 2020 році, Fiat 500 нового покоління був спроєктований виключно як електромобіль — і зазнав фіаско. Якщо попередній «п’ятисотий» у найкращі роки розходився тиражем 200—210 тисяч машин і навіть під кінець кар’єри знаходив по 170—180 тисяч покупців щороку, то нова модель безмежно далека від цих показників. У 2024 році на ринку Європи продано лише 91 тисячу «п’ятисотих» двох поколінь, і левову частку склали бензинові машини попереднього покоління, хоча їх виробництво було припинено ще влітку через посилення правил ЄС у сфері кібербезпеки та асистуючої електроніки. На щастя, управлінці Fiat заздалегідь почали бити на сполох — і ще на початку 2024 року було анонсовано розробку гібридного Fiat 500. Тепер він представлений офіційно. Новий Fiat 500 Hybrid — один із тих рідкісних випадків, коли машину, з самого початку розроблену як електромобіль, конвертували у варіант із двигуном внутрішнього згоряння. Для цього «п’ятисотці» суттєво переробили днище й моторний відсік. Бензобак розміщено під заднім сидінням, а спереду на підрамнику встановлено силовий агрегат, повністю запозичений у попереднього «п’ятисотого». Приставка Hybrid у цьому випадку надто гучна. Тому що трициліндровому атмосфернику 1.0 сімейства FireFly асистує лише 12-вольтовий стартер-генератор. Фактично він відповідає за роботу системи старт-стоп, а в перші секунди розгону допомагає розкручувати колінвал бензинового двигуна. Причому поки що заявлена лише шестиступенева механічна коробка передач, для важеля якої в салоні обладнано окремий подіум (у електромобіля — кнопкова панель управління трансмісією). Віддача силового агрегату наразі не вказана, але попередній Fiat 500 Hybrid із такою ж технікою, що випускався з 2020 по 2024 рік, мав 70 к.с. і 92 Нм. Ззовні версія Hybrid відрізняється від електромобіля лише деталями: у передньому бампері збільшено кількість вентиляційних отворів, плюс під логотипом на носі з’явилась проріз для обдуву радіатора. Патрубок випускної системи сховано від очей. За оснащенням гібрид буде ідентичним електромобілю: є і віртуальні прилади, і мультимедійна система Uconnect 5 (10,25 дюйма), і комплекс електронних асистентів. Як і електромобіль, Fiat 500 Hybrid буде запропоновано з трьома типами кузова: звичайний тридверний хетчбек, його версія під позначенням 3+1 (з однією задньою дверцяткою, що відкривається проти ходу), а також квазікабріолет із зсувним матерчатим дахом. Першою на ринок вийде вітальна версія під назвою Torino, адже виробництво «п’ятисоток» нового покоління ведеться на туринському заводі Mirafiori. Для гібридів лише модернізували складальну лінію. Італійське походження неймовірно важливе для нинішньої влади Італії, яка виступає за відродження й нарощування виробництва всередині країни. Адже попередній «п’ятисотий» був прописаний у Польщі. Серійний випуск автомобілів Fiat 500 Hybrid розпочнеться в листопаді, і в найближчій перспективі це має збільшити обсяг виробництва на туринському заводі на 100 тисяч машин на рік.
Слідом за електрокросовером Porsche Macan другого покоління, німецький бренд готує до дебюту ще одну важливу новинку — повністю електричний Cayenne. Поки серійна версія не розсекречена, Porsche показала замаскований прототип на знаковому британському автоспортивному заході — гонці на пагорб у Шелслі-Уолш, одному з найстаріших змагань такого роду у світі. Щоб продемонструвати динаміку і практичність майбутнього кросовера, компанія запросила Річарда Хаммонда і пілотку Формули-Е Габріелу Жилкову. Саме Жилкова сіла за кермо Cayenne Electric і встановила новий рекорд траси для кросоверів — 31,28 секунди. Крім динаміки, електрокросовер показав і буксирувальні можливості: він тягнув причіп з класичним автомобілем з особистої колекції Хаммонда. Заявлено, що максимальна маса буксируваного причепа складе 3,5 тонни, як у паливного Cayenne. Хоча технічні деталі поки тримаються в секреті, майже напевно Cayenne Electric базується на електроплатформі PPE (Premium Platform Electric), розробленій спільно Porsche і Audi. Вона вже використовується на новому Macan Electric і забезпечує 800-вольтову архітектуру, підтримку надшвидкої зарядки і можливість встановлення потужних силових установок. За попередніми даними, топова версія Cayenne Electric розвиватиме близько 1000 к.с., перевершивши навіть найпотужніший гібрид Cayenne Turbo E-Hybrid (739 к.с.). Також очікується підвіска з активними стабілізаторами. Повноцінна презентація Cayenne Electric відбудеться в 2026 році, але важливо інше: Porsche не збирається відмовлятися від бензинового Cayenne. Враховуючи слабкі продажі електричного Macan у порівнянні з бензиновим, виробник вирішив залишити Cayenne третього покоління в строю принаймні до кінця десятиліття, включаючи регулярні оновлення. Таким чином, покупцям запропонують паралельно два формати: традиційний і електричний Cayenne — кожен зі своєю аудиторією.
Бренд Alpine, що належить Renault Group, переходить в електромобільну еру і вже представив прощальні версії бензинового спорткара A110. Для популяризації своїх електромобілів в компанії йдуть на різні кроки, і одним з найбільш очевидних є участь у перегонах. Для цього підготовлений хот-хетч Alpine A290 у заводській версії Rallye. Перелік доопрацювань типовий для молодших ралійних класів. Перш за все, для відповідності правилам безпеки FIA в салоні хетчбека Alpine A290 Rallye встановлені «ковші» Sabelt і вварений каркас безпеки. Перероблена гальмівна система: на передній осі встановлені шестипоршневі механізми з дисками діаметром 350 мм, а ззаду — однопоршневі супорти з дисками на 280 мм. Антиблокувальна система переналаштована на гоночний лад. У підвісці встановлені амортизатори ALP Racing, 18-дюймові колеса Evo Corse взуті в шини Michelin Pilot Sport A. Однак силова установка залишилася практично недоторканою. Як і цивільний Alpine A290, версія Rallye має тільки передній привід, а єдиний електродвигун розвиває 220 к.с. і 300 Нм. Стільки ж доступно дорожнім модифікаціям GT Performance і GTS. Тягова батарея ємністю 52 кВт∙год також стандартна. Зате для гоночного хетчбека заявлені інші алгоритми керуючої електроніки і встановлений самоблокуючий диференціал ZF. Нарешті, щоб справити враження на пілотів і глядачів, переналаштована система імітації звуку двигуна. Перший живий показ версії Rallye відбудеться на Фестивалі швидкості в Гудвуді, який відбудеться наступного тижня. А ось в якій першості буде змагатися Alpine A290 Rallye, поки не зовсім зрозуміло. Монокубок обіцяють створити пізніше, а зараз пропонується брати участь лише в певних фірмових змаганнях марки Alpine, де обіцяні спеціальні призи та окрема зарядна інфраструктура. Купити Alpine A290 Rallye можна за 60 тисяч євро, тоді як дорожня 220-сильна версія коштує від 42 тисяч євро.
Mercedes-Benz активно готується до виведення нового сімейства електричних фургонів і мінівенів, які доповнять існуючі моделі Vito і V-класу з двигунами внутрішнього згоряння. Восени минулого року автовиробник продемонстрував замасковані фургони, а в квітні представив концептуальний преміум-мінівен Vision V. Випробування прототипів йдуть повним ходом: зовсім недавно бренд провів показовий автопробіг електромобілів з Німеччини до Італії і розкрив нові подробиці про майбутній модельний ряд. Пасажирські версії отримають назви Mercedes-Benz VLE і Mercedes-Benz VLS. Очевидно, в позначеннях закладена перекличка зі звичними легковими серіями E-класу і S-класу. Модель VLE розрахована на перевезення до восьми осіб і орієнтована як на сімейне використання, так і на роль бізнес-транспортера. А VLS, за заявою компанії, створить новий стандарт люксу у своєму сегменті, і, судячи з усього, втілить ідеї концепту Vision V, включаючи поділ салону перегородкою між передньою частиною і пасажирською зоною — особливо актуальне рішення для китайського ринку. Поки ж два тестових VLE в щільному камуфляжі успішно подолали маршрут у 1090 кілометрів від Штутгарта до Риму. У Mercedes-Benz розповіли, що на дорогу пішло 13 годин, з двома короткими зарядками по 15 хвилин кожна. Машини пройшли через найрізноманітніші дорожні умови — від швидкісних автобанів і альпійських перевалів до тісних вулиць італійських міст. Саме в містах особливу користь показали задні підрулюючі колеса, які підвищили маневреність великого мінівена. Також в дорозі автомобілі відчули широкий температурний діапазон: від +11 °C в Штутгарті до +33 °C в Римі. Перші серійні версії нового сімейства на платформі Van.EA з'являться вже в 2026 році. Вони будуть глобальними, з акцентом на ринки США, Канади та Китаю, де особливо затребувані преміум-версії. Електрична модель EQV буде знята з виробництва, проте бензинові і дизельні варіанти Vito і V-класу як і раніше залишаться в лінійці.
Ключову роль відіграють люди! Після відходу Карлоса Тавареса з посади генерального директора Stellantis, північноамериканське відділення концерну демонструє помітний підйом. Вже оголошено про повернення легендарних двигунів Hemi V8 в лінійку продукції — їх знову почали встановлювати на Ram 1500. А тепер компанія офіційно реанімувала спортивний підрозділ SRT. Спочатку створена в 1989 році як Team Viper, це інженерне об'єднання працювало над культовим суперкаром Dodge Viper з двигуном V10. Пізніше команда об'єдналася з розробниками родстера Plymouth Prowler і була виділена в спеціальний підрозділ SVE (Specialty Vehicle Engineering). У 2002 році він отримав нову назву — Performance Vehicle Operations (PVO), а вже в 2004-му став відомий як SRT (Street & Racing Technology). Однак у 2021 році, при Таваресі, підрозділ було розформовано. Тепер SRT повертається. Його очолив Тім Куніскіс, добре відомий своєю пристрастю до потужних автомобілів і V8-моторів. Нагадаємо, він працював у компанії з 1993 року, пішов влітку 2024-го, але вже в грудні повернувся як керівник бренду Ram — і зберігає цю посаду донині. Тепер він також призначений керівником відродженого SRT, в рамках якого працюватимуть інженери з Chrysler, Dodge, Jeep і Ram. У завдання нового SRT буде входити розробка «заряджених» версій автомобілів всіх зазначених марок, а також курування автоспортивних програм цих марок. Крім того, Куніскіс зайняв посаду керівника північноамериканського маркетингу та продажів Stellantis — на цій посаді він тепер безпосередньо підпорядковується новому главі концерну, Антоніо Філосі.
Навесні 2024 року Porsche почала поетапне оновлення легендарної лінійки 911, і тепер настала черга однієї з найбільш універсальних версій — Carrera 4S з повним приводом. Нагадаємо, що першим рестайлінг пройшов задньопривідний Carrera S, який дебютував у січні. А тепер в дію повертається повнопривідна модифікація, яка, як завжди, доступна в трьох кузовах: купе, кабріолет і тарга. До речі, остання в 2025 році відзначає 60-річчя з моменту появи. Версія Targa відрізняється наявністю фірмової дуги безпеки, яка вперше з'явилася в 1965 році як відповідь на нові американські вимоги до безпеки кабріолетів. Спочатку дах мав знімну панель над передніми кріслами, а пізніше — скляну розсувну секцію з електроприводом. Сучасна конструкція, представлена в поколінні 991 (2013), включає панель з магнієвого сплаву, яка автоматично складається під заднім склом. Останній при цьому піднімається цілком, включаючи кришку моторного відсіку, і від'їжджає назад — весь процес займає 19 секунд. Доступні кольорові варіанти даху: чорний, синій, червоний і коричневий. Купе тепер можна замовити без задніх сидінь, щоб зменшити споряджену масу — тоді як кабріолет і тарга комплектуються ними за замовчуванням. Зовні модифікації Carrera 4S і Carrera S практично ідентичні. Всередині базове обладнання включає оббивку з натуральної шкіри, світлодіодні фари, дзеркала з автозатемненням, бездротову зарядку і різнокольорове контурне підсвічування. З технічної точки зору повнопривідна трансмісія з муфтою підключення передньої осі практично не змінилася, за винятком переглянутого передавального числа редуктора. Двигун такий же, як і у задньопривідної версії: бітурбований трилітровий «шіст», тепер видає 480 к.с. замість колишніх 450 к.с., при колишньому крутному моменті 530 Нм. Коробка передач — восьмиступінчаста роботизована PDK. Розгін до «сотні» займає 3,3 секунди, максимальна швидкість досягає 308 км/год. З точки зору обладнання Carrera 4S вже в базі має гальма від версії GTS — з передніми дисками діаметром 408 мм і задніми 380 мм, а також повністю кероване шасі і спортивну випускну систему. Колеса — 20 дюймів спереду і 21 ззаду. Оновлені Porsche 911 Carrera 4S вже доступні для замовлення. Ціни в Німеччині починаються від 163 тисяч євро за купе, 177 тисяч євро за кабріолет і 179 тисяч євро за Targa 4S.
Ласкаво просимо на сторінку Новини CarsApp — вашого надійного джерела інформації про нові автомобілі в Україні! Тут ви знайдете актуальні новини зі світу автомобілебудування, останні оновлення про нові моделі, спеціальні пропозиції від дилерів, а також корисні поради для автолюбителів.
Чому варто слідкувати за нашими новинами?
- Будьте в курсі подій: Отримуйте найсвіжіші новини про нові авто, технології, що змінюють індустрію, та тенденції на ринку автомобілів в Україні.
- Спеціальні пропозиції: Дізнавайтеся про акції, знижки та новини від офіційних дилерів, щоб отримати найкращі умови покупки.
- Огляди нових моделей: Читайте про останні запуски автомобілів, їхні характеристики та переваги, щоб обрати свій ідеальний автомобіль.
Як скористатися нашою сторінкою новин:
- Ознайомтесь з останніми новинами: Регулярно перевіряйте нашу сторінку для отримання актуальної інформації про автомобільний ринок.
- Підписуйтесь на оновлення: Слідкуйте за нашими новинами, щоб не пропустити важливі оголошення та спеціальні пропозиції.
- Діліться з друзями: Поширюйте цікаві новини та огляди серед своїх друзів та знайомих, які шукають новий автомобіль.
Переваги CarsApp:
- Актуальна інформація: Ми надаємо лише перевірені дані, щоб ви завжди були в курсі подій у світі автомобілів.
- Простий доступ до новин: Легкий у використанні інтерфейс дозволяє швидко знаходити цікаву для вас інформацію.
- Експертні огляди: Отримуйте поради від професіоналів, які допоможуть вам обрати найкращий автомобіль для ваших потреб.
Слідкуйте за сторінкою Новини на CarsApp, щоб бути в курсі всіх актуальних подій у світі автомобілів та зробити свій вибір з розумом! Додайте улюблені моделі до Обраного" та зв’яжіться з офіційними дилерами для отримання додаткової інформації.
Читати далі