Новий Porsche Cayenne Electric повністю розсекречений
Компанія Porsche офіційно представила абсолютно новий кросовер Cayenne Electric. Цьому масштабному дебюту передував цілий ряд тизерів і попередніх презентацій, але тепер електрокар показаний повністю — виробник покладає на нього серйозні надії.
Загалом дизайн електричного Cayenne вже давно не був таємницею: модель неодноразово потрапляла в об’єктиви фотошпигунів, а сама Porsche кілька разів публікувала офіційні знімки автомобіля, хоч і в камуфляжі. Створюючи новий образ, дизайнери прагнули зберегти фірмову стилістику — і це вдалося. Однією з ключових ознак стали матричні фари з чотирма ходовими вогнями в кожній. Але, на відміну від молодшого Macan Electric, у Cayenne уся світлотехніка об’єднана в один блок, а не рознесена по рівнях.
Porsche Cayenne Electric оснащений активними жалюзі у передніх повітрозабірниках і повністю плоским днищем, ззаду — великим дифузором та активним спойлером на кришці багажника. Додані й колеса зі спеціальною аеродинамікою. Разом із ретельно прорахованою формою кузова це забезпечило вражаючий для кросовера коефіцієнт лобового опору — Cx 0,25. У топ-версії Cayenne Turbo аеродинамічні елементи виконані агресивніше, збільшуючи притискну силу, а для базової моделі доступний офроуд-пакет із іншою геометрією переднього бампера.
Довжина електричного Cayenne становить 4985 мм — тобто він на 55 мм довший за бензинову версію. Колісна база збільшена одразу на 128 мм, до 3023 мм. Ширина кросовера — 1980 мм, висота — 1674 мм.
Інтер’єр моделі продемонстрували завчасно, і в ньому панує “екранна філософія”. Перед водієм розташований вигнутий дисплей приладової панелі діагоналлю 14,25 дюйма, а перед пасажиром — окремий 14,9-дюймовий екран для додатків і потокового відео, яке не заважає водієві. Головною ж особливістю салону став двосекційний OLED-екран Flow Display у центрі, який керує медіасистемою з вбудованим голосовим асистентом на основі ШІ. Доповнює все проєкція з AR-ефектами на лобове скло з видимою діагоналлю 87 дюймів.
Розробники особливо акцентують увагу на нових режимах Mood, де підсвічування, клімат, аудіосистема і сидіння (підігрів, вентиляція, масаж) працюють синхронно, формуючи потрібну атмосферу — від релаксової до динамічної. Серед інших особливостей — найбільший скляний дах у історії Porsche: він має зсувну передню секцію та електрохромне покриття зі змінною прозорістю.
Передбачені підігрівані зони на дверних підлокітниках і центральному тунелі, як у преміальних седанів. Звичайно, є підігрів сидінь і керма. Крім того, вже в стандартній комплектації задній диван оснащено електрорегулюванням уперед-назад. Об’єм багажника становить 781 літр і збільшується до 1588 літрів зі складеними сидіннями. Під капотом також є додатковий відсік на 90 літрів.
Новий Porsche Cayenne Electric базується на модернізованій платформі PPE (Premium Platform Electric), створеній Porsche та Audi і вже знайомій за Macan Electric. Поки що представлено дві версії — стандартну та Cayenne Turbo. Обидві оснащені двома електромоторами та повним приводом. У звичайного Cayenne Electric сумарна віддача становить 408 к.с., а з активованим лонч-контролем — 442 к.с. і 835 Нм. Це забезпечує розгін до 100 км/год за 4,8 с і максимальну швидкість 230 км/год.
У версії Cayenne Turbo Electric доступні 1156 к.с. та 1500 Нм, але лише в режимі лонч-контролю: тоді розгін 0–100 км/год триває 2,5 с, а 0–200 км/год — 7,4 с. Максимальна швидкість — 260 км/год. Водночас у звичайному режимі потужність знижується до 857 к.с. Максимальна маса причепа — 3500 кг. Рекуперація заявлена на рівні до 600 кВт, що у 97% випадків дозволяє обходитися без фрикційних гальм, хоча для Turbo доступні додаткові карбон-керамічні диски.
Обидві модифікації “в базі” отримали адаптивну пневмопідвіску. Для Turbo за доплату доступне просунуте активне шасі Porsche Active Ride: усі амортизатори об’єднані в одну гідросистему з електронасосом, а електроніка керує кожною стійкою окремо. Повністю кероване шасі можна замовити і для стандартної версії.
Електричний Cayenne оснащено 800-вольтовою батареєю з катодом NMCA (нікель–марганець–кобальт–алюміній) та графіт-кремнієвим анодом. Подвійна система охолодження зверху та знизу забезпечує точний терморежим. Ємність батареї — 113 кВт·год. Стандартна версія проїжджає до 642 км без зарядки, Turbo Electric — до 623 км. Максимальна потужність заряджання — 400 кВт: поповнення з 10% до 80% займає 16 хвилин. За 10 хвилин звичайна версія додає запас ходу на 325 км, Turbo — на 315 км. Також доступна бездротова зарядка на 11 кВт з ККД до 90%: у режимі паркування авто самостійно визначає індукційну платформу і опускається нижче для ефективнішої передачі енергії.
Поява Porsche Cayenne Electric не означає припинення виробництва бензинової версії. За новою диверсифікованою стратегією Porsche, обидві моделі випускатимуть і продаватимуть паралельно щонайменше до 2030 року. Новий електричний Cayenne вже доступний для замовлення за ціною від 105,2 тис. євро, тоді як Cayenne Turbo Electric стартує з позначки 165,5 тис. євро.