Народний електрокар Renault Twingo повністю розсекречений
Компанія Renault офіційно представила електричний Twingo нового покоління — мікрокар, який має всі шанси стати справжнім народним електромобілем завдяки низькій ціні та компактним розмірам. Перший концепт Twingo E-Tech показали ще у 2023 році, згодом з’явився прототип із готовим інтер’єром, а тепер розкрито повністю серійну версію.
Розробка моделі тривала всього два роки (100 тижнів) у межах програми Leap 100. Ключову роль у швидкому створенні відіграв новий шанхайський центр Renault ACDC, а також китайські партнери — Launch Design (дизайн), CATL (акумулятор) та Shanghai e-drive (електродвигун). Такий підхід дозволив суттєво скоротити витрати і знизити ціну готового автомобіля. У Renault зазначають, що за цим принципом будуть створювати й інші майбутні моделі.
Зовнішність нового Twingo створювали у Франції — це сучасна інтерпретація дизайну першого покоління. Порівняно з концептом, серійна версія отримала більш практичні деталі: нові дверні ручки, менше глянцю і чотири кольори кузова.
Габарити: 3789 × 1720 × 1491 мм, колісна база — 2493 мм, діаметр розвороту — лише 9,87 м. Дорожній просвіт змінюється від 143 до 118 мм під навантаженням. Диски — 16 або 18 дюймів (шини 195/60 R16 чи 205/45 R18).
Інтер’єр у стилі концепту: двоповерхова панель, 7-дюймовий цифровий дисплей приладів і 10-дюймовий екран мультимедіа OpenR Link з сервісами Google. У базі — біла декоративна вставка, у дорогих версіях — у кольорі кузова. Центрального тунелю немає — лише консоль із бездротовою зарядкою та підстаканником, а селектор трансмісії винесено на рульову колонку.
Задні сидіння, як у першого Twingo, окремі та рухаються на 17 см. Багажник вміщує до 360 л, а при складених спинках — до 1000 л. Є також підпілля на 50 л і численні ніші об’ємом 19 л.
Новий Twingo E-Tech побудований на платформі AmpR Small (як у Renault 5 і 4), але з укороченою базою та спрощеною задньою підвіскою — замість «багатоважільки» встановлено напівнезалежну балку від Captur. Електромотор — 82 к.с., 175 Н·м, батарея — 27,5 кВт·год LFP. Розгін до 100 км/год — 12,1 с, до 50 км/год — 3,85 с, максимальна швидкість — 130 км/год.
Запас ходу за WLTP — 263 км. Стандартна зарядка — 6,6 кВт, опціонально — 11 кВт або DC-зарядка до 50 кВт (10–80% за 30 хв). З додатковим пакетом електромобіль може віддавати енергію зовнішнім пристроям.
З 1992 року випущено понад 4,1 млн Twingo, і Renault сподівається повторити успіх. Базова ціна нового електрокара становитиме менше 20 000 євро, а навіть топ-версія обіцяє бути доступною. Виробництво налагодять у словенському місті Ново-Место, старт продажів — початок 2026 року.