AUDI E5 Sportback виходить на ринок у чотирьох версіях
Тепер в автомобільному світі існує не лише «Audi з чотирма кільцями», а й «AUDI з чотирма літерами». Новий суббренд створений у партнерстві з китайським концерном SAIC та орієнтований передусім на ринок КНР. Звичної емблеми у вигляді кілець ці машини не матимуть, як і прямого зв’язку з німецькими моделями Audi. Першою моделлю став ліфтбек AUDI E5 Sportback, який уперше показали навесні на автосалоні у Шанхаї. Тепер же відкрито попереднє замовлення та оприлюднено всі характеристики.
Це великий п’ятидверний автомобіль із плавними обрисами, який майже не нагадує традиційні Audi. За габаритами він близький до Audi A5: довжина — 4881 мм, ширина — 1960 мм, висота — 1479 мм, колісна база — 2950 мм. Диски — 19 або 20 дюймів, при цьому задні завжди ширші. Коефіцієнт аеродинамічного опору — 0,252.
У передній і задній частині — розвинене світлодіодне підсвічування з новою емблемою. Загалом у зовнішньому освітленні використано 942 LED-елементи, включаючи матричні фари. Панорамний дах із електрохромним склом має п’ять рівнів затемнення та блокує 99% УФ-променів. Замість дзеркал заднього виду можна обрати камери, які, за словами виробника, працюють навіть у дощ чи туман.
Доводчики дверей доступні як опція, електропривод багажних дверей — стандарт. Об’єм багажника — лише 347 літрів, що нетипово для такого класу. Салон п’ятимісний, з оздобленням із мікроволокна чи шкірозамінника, а також декоративними панелями з підсвіченими волокнами.
Інтер’єр також кардинально відрізняється від моделей Audi. На всю ширину передньої панелі встановлено чотири дисплеї: два бокові для камер, 12,3-дюймовий для приладів і 27-дюймовий мультимедійний. Система працює на процесорі Qualcomm Snapdragon 8295 з власною ОС AUDI OS, яка має вбудований штучний інтелект із голосовим асистентом. Для нього навіть виділено окремий екран по центру.
Фізичних кнопок майже немає. Керування трансмісією здійснюється підкермовим селектором. Також передбачений просунутий автопілот, створений спільно з компанією Momenta: він використовує чіп Nvidia Orin-X, лідар, три міліметрові радари, дванадцять ультразвукових сенсорів і одинадцять камер.
Технічна база — китайська. Платформа ADP (Advanced Digitized Platform) є адаптацією архітектури SAIC, створеної для електромобілів IM. Спереду — подвійні поперечні важелі, ззаду — багаторичажка. Базові версії мають пружинну підвіску, дорожчі — пневматику Continental з регулюванням кліренсу на 45 мм і амортизаторами ZF. Серед опцій — гальма Brembo та підрулююча задня вісь.
Запропоновано чотири версії. Початковий варіант — із заднім приводом, мотором на 299 к.с. (420 Нм) і батареєю LFP 76 кВт·год власного виробництва SAIC. У AUDI E5 Sportback Plus — акумулятор CATL на 100 кВт·год, потужність 408 к.с. (500 Нм) і запас ходу 773 км за CLTC.
Дві топові модифікації мають систему quattro з двома двигунами. Одна з них розвиває 525 к.с. (725 Нм) і має батарею на 83 кВт·год, а флагманська версія — 787 к.с., 800 Нм і акумулятор на 100 кВт·год. Така модель розганяється до 100 км/год за 3,4 секунди, максимальна швидкість — 230 км/год.
Вага машини варіюється від 2225 до 2343 кг. Виробництво на заводі SAIC-Volkswagen стартує найближчим часом, а продажі розпочнуться у вересні. Вартість — від 236 до 320 тисяч юанів (33–45 тисяч доларів), що співставно з цінами на локальні бензинові Audi A5L або Tesla Model 3. Представники Audi вже заявили: якщо новий суббренд буде успішним у Китаї, електромобілі AUDI з’являться і на світовому ринку.