- Штамповані колісні диски R15" STYLE
- Зовнішній пакет оздоблення CROSS
- Тоновані задні вікна та заднє скло
- Дзеркала з електрорегулюванням
- Релінги на даху
70 к.с.
Бензин
МКП
Передній
https://carsapp.com.ua/fiat/panda/cross
- Ціна від: 650000
- ВінницяДніпроЖитомирЗапоріжжяІвано-ФранківськКиївКременчукКривий РігКропивницькийЛьвівМиколаївМукачевоОдесаПолтаваРівнеТернопільХарківХмельницькийЧеркасиЧернігів
Серійне обладнання:
- Оббивка сидінь з тканини
- Мультифункціональне кермо
- Регулювання сидіння водія по висоті
- Підігрів передніх сидіннь
- Протитуманні фари передні
- Датчик світла та дощу
- Клімат контроль
- Центральний замок з дистанційним керуванням
- Розетка 12V
- Мультимедійна система з сенсорним екраном 7"
- Аудіо система
- Бездротовий інтерфейс Bluetooth
- Цифрове радіо DAB
- Фронтальні подушки безпеки
- Бічні подушки безпеки
- Шторки безпеки
- Датчики паркування ззаду
- Система контролю тиску в шинах
- Система курсової стабилізації (ESP)
- Система електронного розподілення гальмівного зусилля (ABS+EBD)
- Система допомоги при рушанні вгору
- Малорозмірне запасне колесо
Ціна
Стандартна комплектація
-
Опції
-
Разом
-
- Ціна від: 650000
- ВінницяДніпроЖитомирЗапоріжжяІвано-ФранківськКиївКременчукКривий РігКропивницькийЛьвівМиколаївМукачевоОдесаПолтаваРівнеТернопільХарківХмельницькийЧеркасиЧернігів
- Група Stellantis повертає до життя спортивний підрозділ SRT
Ключову роль відіграють люди! Після відходу Карлоса Тавареса з посади генерального директора Stellantis, північноамериканське відділення концерну демонструє помітний підйом. Вже оголошено про повернення легендарних двигунів Hemi V8 в лінійку продукції — їх знову почали встановлювати на Ram 1500. А тепер компанія офіційно реанімувала спортивний підрозділ SRT. Спочатку створена в 1989 році як Team Viper, це інженерне об'єднання працювало над культовим суперкаром Dodge Viper з двигуном V10. Пізніше команда об'єдналася з розробниками родстера Plymouth Prowler і була виділена в спеціальний підрозділ SVE (Specialty Vehicle Engineering). У 2002 році він отримав нову назву — Performance Vehicle Operations (PVO), а вже в 2004-му став відомий як SRT (Street & Racing Technology). Однак у 2021 році, при Таваресі, підрозділ було розформовано. Тепер SRT повертається. Його очолив Тім Куніскіс, добре відомий своєю пристрастю до потужних автомобілів і V8-моторів. Нагадаємо, він працював у компанії з 1993 року, пішов влітку 2024-го, але вже в грудні повернувся як керівник бренду Ram — і зберігає цю посаду донині. Тепер він також призначений керівником відродженого SRT, в рамках якого працюватимуть інженери з Chrysler, Dodge, Jeep і Ram. У завдання нового SRT буде входити розробка «заряджених» версій автомобілів всіх зазначених марок, а також курування автоспортивних програм цих марок. Крім того, Куніскіс зайняв посаду керівника північноамериканського маркетингу та продажів Stellantis — на цій посаді він тепер безпосередньо підпорядковується новому главі концерну, Антоніо Філосі.
- Porsche 911 Carrera 4S: повернення після рестайлінгу
Навесні 2024 року Porsche почала поетапне оновлення легендарної лінійки 911, і тепер настала черга однієї з найбільш універсальних версій — Carrera 4S з повним приводом. Нагадаємо, що першим рестайлінг пройшов задньопривідний Carrera S, який дебютував у січні. А тепер в дію повертається повнопривідна модифікація, яка, як завжди, доступна в трьох кузовах: купе, кабріолет і тарга. До речі, остання в 2025 році відзначає 60-річчя з моменту появи. Версія Targa відрізняється наявністю фірмової дуги безпеки, яка вперше з'явилася в 1965 році як відповідь на нові американські вимоги до безпеки кабріолетів. Спочатку дах мав знімну панель над передніми кріслами, а пізніше — скляну розсувну секцію з електроприводом. Сучасна конструкція, представлена в поколінні 991 (2013), включає панель з магнієвого сплаву, яка автоматично складається під заднім склом. Останній при цьому піднімається цілком, включаючи кришку моторного відсіку, і від'їжджає назад — весь процес займає 19 секунд. Доступні кольорові варіанти даху: чорний, синій, червоний і коричневий. Купе тепер можна замовити без задніх сидінь, щоб зменшити споряджену масу — тоді як кабріолет і тарга комплектуються ними за замовчуванням. Зовні модифікації Carrera 4S і Carrera S практично ідентичні. Всередині базове обладнання включає оббивку з натуральної шкіри, світлодіодні фари, дзеркала з автозатемненням, бездротову зарядку і різнокольорове контурне підсвічування. З технічної точки зору повнопривідна трансмісія з муфтою підключення передньої осі практично не змінилася, за винятком переглянутого передавального числа редуктора. Двигун такий же, як і у задньопривідної версії: бітурбований трилітровий «шіст», тепер видає 480 к.с. замість колишніх 450 к.с., при колишньому крутному моменті 530 Нм. Коробка передач — восьмиступінчаста роботизована PDK. Розгін до «сотні» займає 3,3 секунди, максимальна швидкість досягає 308 км/год. З точки зору обладнання Carrera 4S вже в базі має гальма від версії GTS — з передніми дисками діаметром 408 мм і задніми 380 мм, а також повністю кероване шасі і спортивну випускну систему. Колеса — 20 дюймів спереду і 21 ззаду. Оновлені Porsche 911 Carrera 4S вже доступні для замовлення. Ціни в Німеччині починаються від 163 тисяч євро за купе, 177 тисяч євро за кабріолет і 179 тисяч євро за Targa 4S.
- Подвійне прощання: Mercedes-AMG CLA 45 S у версії Final Edition
Компанія Mercedes-Benz офіційно представила седан CLA третього покоління ще в березні, а місяць тому він став на конвеєр заводу в Раштатті (Німеччина). Однак поки що виробництво обмежилося електричними модифікаціями, і бензинові версії попереднього покоління CLA все ще в ходу. Їх життєвий цикл добігає кінця, і на честь прощання бренд підготував спеціальну модифікацію Final Edition, яка дісталася флагманському виконанню — Mercedes-AMG CLA 45 S. І не випадково. Модифікація Final Edition буде пропонуватися в кузовах седан і універсал. Вона виділяється ексклюзивним сірим відтінком кузова Magno від ательє Manufaktur і фірмовою графікою на боковинах. Стандартно йдуть чорні глянцеві елементи декору, решітка радіатора оформлена в темному хромі, а 19-дюймові ковані колеса виконані в матовому чорному кольорі. Додатково можна замовити розширений аеродинамічний пакет, розроблений і випробуваний в аеродинамічній трубі. Він включає модифіковану нижню частину переднього бампера з великим спліттером, а також нові повітроводи в задній частині. Корму седана і універсала прикрашають збільшені спойлер і дифузор. Всередині — спортивні сидіння AMG Performance, оббиті поєднанням штучної шкіри Artico і мікрофібри Microcut. На підголівниках вишиті емблеми спеціальної версії, а салон прикрашають жовті акценти на дверях і передній панелі. У центральній консолі з'явилася табличка «45 S Final Edition», а пороги оснащені накладками з жовтими логотипами AMG. Під капотом залишився знайомий дволітровий турбомотор M139, що видає 421 к.с. і 500 Нм. Він працює в парі з восьмиступінчастим преселективним «роботом» AMG Speedshift і системою повного приводу 4Matic+ з двома муфтами на задній осі і дріфт-режимом. Ця версія двигуна також йде в історію: в AMG заявили, що більше не будуть використовувати чотирициліндрові ДВС — тепер тільки шестициліндрові і вище. Таким чином, майбутніх AMG-версій для нового CLA може не бути — або вони стануть чисто електричними. Прийом замовлень на Mercedes-AMG CLA 45 S Final Edition відкритий до кінця року. Кількість примірників необмежена, але вартість буде вищою за поточну ціну стандартного CLA 45 S, який коштує від 76 400 євро.
- Купе Ferrari Amalfi стало наступним кроком у розвитку моделі Roma
У 2019 році Ferrari представила модель Roma, відкривши для себе сегмент елегантних купе GT з переднім розташуванням двигуна V8. Тепер її замінює Ferrari Amalfi — автомобіль, названий на честь курортного міста на півдні Італії. По суті, це оновлена Roma: технічний індекс F169 залишився, додано лише літеру M. Основна архітектура кузова збережена, але зовнішній вигляд переосмислений в дусі останніх моделей бренду. Передня лінія з вузькими фарами і масивним повітрозабірником нагадує вигляд Purosangue і 12Cilindri. Також змінено капот і кришку багажника, а на кормі з'явився висувний спойлер з трьома робочими положеннями, що створює до 110 кг притискної сили на 250 км/год. Розміри автомобіля практично не змінилися: довжина — 4660 мм (+4 мм), ширина — 1974 мм, висота — 1301 мм. База коліс залишається колишньою — 2670 мм, як і у Ferrari California 2008 року. 20-дюймові диски можуть комплектуватися шинами Bridgestone Potenza Sport або Pirelli P Zero. Суха маса майже ідентична: 1470 кг проти 1472 кг у Roma. Салон з компонуванням 2+2 також перероблений. Головне нововведення — широкий 10,25-дюймовий екран медіасистеми замість вузького вертикального дисплея у Roma. Нова мультимедіа підтримує Apple CarPlay і Android Auto. Перед водієм встановлено 15,6-дюймовий цифровий щиток, а у переднього пасажира — окремий екран на 8,8 дюйма. У центральному тунелі — алюмінієва обробка і бездротова зарядка. Серед опцій — масажні та вентильовані крісла з 10 пневмокамерами та аудіосистема Burmester (14 динаміків, 1200 Вт). Об'єм багажника — 273 літри. Під капотом розташований модернізований V8 3.9 твін-турбо сімейства F154 з новими турбінами. Потужність збільшена до 640 к.с. при 7500 об/хв, крутний момент залишився колишнім — 760 Нм від 3000 до 5750 об/хв. 8-ступінчаста преселективна коробка також пройшла модернізацію. Розгін до 100 км/год — 3,3 с, до 200 км/год — 9,0 с (у Roma було 3,4 і 9,3 с відповідно). Максимальна швидкість — 320 км/год. Ключовим нововведенням в техніці є електронна система гальмування brake-by-wire, яка забезпечує більш точний контроль і кращу узгодженість з новою ABS Evo. Також оновлено систему стабілізації SSC до версії 6.1 і електропідсилювач керма. Передня підвіска тепер опціонально оснащена системою підйому на 40 мм — для подолання лежачих поліцейських і крутих з'їздів. Замовлення на Ferrari Amalfi вже приймаються, стартова ціна — від 240 тисяч євро, що на 30 тисяч дорожче моделі Roma. Але навіть з урахуванням цього — це залишається найдоступнішим суперкаром в лінійці Ferrari. Пізніше з'явиться і відкрита версія, яка замінить Roma Spider.
- Mitsubishi Grandis повертається — у вигляді кросовера для європейського ринку
П'ять років тому Mitsubishi Motors думала про вихід з європейського ринку, але незабаром переглянула свої плани і почала наповнювати модельний ряд за рахунок ребейджингових моделей Renault. Вже вийшли Mitsubishi Colt (клон Renault Clio) і кросовер ASX (варіація Renault Captur). А тепер представлена третя модель за цією схемою — більший позашляховик Mitsubishi Grandis. Раніше ім'я Grandis носив компактвен, який випускався з 2003 по 2011 рік і будувався на платформі від Outlander. Машина продавалася в багатьох країнах, включаючи Росію. Його ідейним наступником стала Mitsubishi Delica D:5, актуальна досі. А ось назву Grandis тепер закріпили за зовсім іншим автомобілем. Новий Mitsubishi Grandis — це ребейджинг кросовера Renault Symbioz 2024 року, який сам по собі є подовженою версією Captur. Таким чином, ASX і Grandis в лінійці Mitsubishi — по суті, варіації однієї і тієї ж моделі. Новинка має довжину 4410 мм, п'ятимісний салон і багажник об'ємом 434–1582 літри. Зовні Grandis відрізняється від оригінального Renault лише переднім оформленням в стилі Dynamic Shield — хоча капот, фари, крила і ходові вогні залишені від Symbioz. На кормі відмінностей більше: нові п'яті двері, перероблені секції ліхтарів, оригінальні диски розміром від 17 до 19 дюймів. У салоні мінімум змін: логотип Mitsubishi на кермі і селектор трансмісії від моделей Dacia. Все інше — як у Symbioz. Збереглося і регулювання заднього ряду в поздовжньому напрямку (на 160 мм). Пропонується чотири традиційні для Mitsubishi комплектації: Inform, Invite, Intense та Instyle. Серед обладнання — адаптивний круїз-контроль MI-Pilot. Базова версія Grandis оснащена 1,3-літровим турбодвигуном (140 к.с.) і 12-вольтовою м'якою гібридною системою. На відміну від Symbioz, який доступний тільки з «механікою», Mitsubishi пропонує ще 7-ступінчастого «робота» з двома зчепленнями. Також доступний гібрид Renault E-Tech з новим 1,8-літровим атмосферником, роботизованою трансмісією без зчеплення і електродвигуном — в сумі 158 к.с. Привід — виключно передній. Виробництво Mitsubishi Grandis налагоджено на іспанському заводі Renault у Вальядоліді, де також випускаються Symbioz, Captur і ASX. Продажі в Європі стартують у четвертому кварталі, а за її межами модель, швидше за все, не продаватиметься. А вже 17 вересня компанія представить четверту запозичену модель — електричний кросовер Mitsubishi Eclipse Cross, який виявиться перелицьованим Renault Scenic E-Tech.
- Toyota GR: аеродинамічний Yaris і новий 600-сильний турбодвигун 2.0
Дотримуючись філософії свого лідера Акіо Тойоди, Toyota активно просуває спорткари і розвиває бензинові двигуни високої потужності. Так, у квітні був представлений черговий тюнінг-пакет для хот-хетчу GR Yaris, а днями відбулася жива прем'єра модернізованої версії. Публічний дебют екстремальної модифікації Toyota GR Yaris Aero Performance відбувся на грецькому етапі чемпіонату світу з ралі WRC. Вибір локації не випадковий — адже комплект Aero Performance розроблявся з урахуванням досвіду трас WRC і японської серії Super Taikyu, а також за участю професійних гонщиків. Версія Aero Performance включає шість ключових аеродинамічних оновлень. Новий алюмінієвий капот зі збільшеними вентиляційними каналами повторює форму карбонового елемента від GRMN Yaris. Спереду встановлений значний спліттер, що забезпечує додаткову притискну силу. Задній спойлер регульований — його можна адаптувати під конкретні умови треку. На дні з'явилася плоска захисна панель над паливним баком. Спеціальні зябра на передніх крилах виводять гаряче повітря з колісних арок, а в задній бампер додані аеродинамічні прорізи. Паралельно з'явилися і нові подробиці про майбутній двигун G20E. В інтерв'ю німецьким журналістам інженери підрозділу Toyota Gazoo Racing поділилися новими деталями. Раніше цей двигун був представлений на середньомоторному прототипі GR Yaris M. Його стандартна потужність в трековій конфігурації досягає 450 к.с., що і планується для серійної версії. Однак в гоночних умовах двигун здатний видавати до 600 к.с. — достатньо встановити більшу турбіну. Блок циліндрів G20E відрізняється збільшеною міжциліндровою відстанню, що робить його особливо міцним і придатним для високих навантажень — як і легендарний 2JZ, відомий своєю надійністю в тюнінгу. У Європі Toyota GR Yaris з пакетом Aero Performance надійде в продаж вже восени, але ціну ще не оголосили (нагадаємо, стандартна версія в Німеччині коштує від 52 000 євро). Що стосується нового турбомотора G20E, то його дебют у серійних моделях відбудеться не раніше виходу оновленої Celica або MR2, а до цього ще далеко.
- Автовиробники починають відмовлятися від протоколу Apple CarPlay Ultra
У травні Apple представила оновлену версію своєї автомобільної платформи — CarPlay Ultra, яка буде вперше реалізована на автомобілях Aston Martin. Спочатку підтримку технології пообіцяли 14 брендів, включаючи Acura, Audi, Ford, Honda, Infiniti, Jaguar, Land Rover, Lincoln, Mercedes-Benz, Nissan, Polestar, Porsche, Renault і Volvo. Пізніше до списку додалися південнокорейські Hyundai, Kia і Genesis. Однак, як повідомляє The Financial Times, багато з цих брендів переглядають свої наміри або взагалі відмовляються від впровадження CarPlay Ultra. За інформацією видання, Mercedes-Benz, Audi, Polestar і Volvo вирішили не інтегрувати CarPlay Ultra у свої автомобілі. Представник групи Renault, який побажав залишитися анонімним, навіть попередив Apple: «Не втручайтеся в наші медіаплатформи». У свою чергу, Audi офіційно підтвердила відмову від нового протоколу, зосередившись на розробці власної системи MMI, яка підтримує підключення мобільних пристроїв через внутрішні технології. Компанії Ford, Nissan та Infiniti ухилилися від конкретних коментарів. А Jaguar і Land Rover повідомили, що проводять оцінку можливих ризиків. Що викликає таку настороженість у виробників? При цьому більшість з них не планують відмовлятися від попереднього варіанту CarPlay, тільки від його вдосконаленої версії. Причина в тому, що CarPlay Ultra забезпечує більш тісну інтеграцію з системами автомобіля: крім мультимедіа, він може взаємодіяти з електронними блоками, відповідальними за водіння та безпеку. Таким чином, Apple потенційно отримує доступ до ключової технічної інформації, включаючи телеметрію та внутрішні дані автомобілів. Крім того, автоконцерни все активніше розробляють власні цифрові екосистеми, прагнучи зробити медіаплатформи джерелом доходу — за рахунок платних підписок, сервісів, контенту та вбудованої реклами. У разі використання платформи Apple всі ці доходи дістануться стороннім компаніям, що суперечить бізнес-інтересам виробників. Тому не дивно, що першою CarPlay Ultra отримає невеликий бренд Aston Martin, який не має ресурсів для розробки власної мультимедійної системи.
- Концепція AMG GT XX продемонструвала потенціал нової архітектури
Проект цього електрокара був анонсований ще в 2021 році в рамках стратегії електрифікації Mercedes-Benz, коли ринок електромобілів стрімко розвивався. Саме тоді було оголошено про створення нової спеціалізованої платформи AMG.EA, призначеної для високопродуктивних електричних моделей. Незважаючи на те, що очікування щодо зростання сегмента виявилися надмірними, розробки в цьому напрямку тривають. І ось перед нами — перший представник нової архітектури: Mercedes-AMG GT XX, передсерійний концепт ліфтбека з п'ятьма дверима, спрямований на конкуренцію з Porsche Taycan. Автомобіль вражає своїми габаритами: довжина — 5204 мм, ширина — 1945 мм, висота — всього 1317 мм. Дизайн максимально обтічний: майже всі повітрозабірники забезпечені активними заслінками. Заднє скло відсутнє, а в п'яті двері інтегрований висувний спойлер, здатний виконувати функцію повітряного гальма. На дні і в колісних арках є аеродинамічні канали, що забезпечують ефект Вентурі і притискну силу без масивних крил. Та й 21-дюймові ковані колеса оснащені активними елементами: автономні приводи в маточинах керують жалюзі. Підсумок — коефіцієнт аеродинамічного опору всього 0,198 при фронтальній площі 2,24 м². Кузов пофарбований у спеціальну люмінесцентну емаль. У фарах вбудовані мініатюрні динаміки для імітації звуку та попередження пішоходів. Між задніми ліхтарями встановлена світлодіодна панель з більш ніж 700 діодів, яка може відображати, наприклад, рівень заряду. Всередині салону використані перероблені матеріали — в тому числі компоненти зі старих гоночних шин, перероблених із застосуванням біотехнологій. Цей матеріал здатний імітувати натуральну шкіру, алькантару і навіть шовк, при цьому він легший і міцніший. Нові вуглепластикові сидіння з вбудованими підголівниками оснащені адаптивними подушками під різні статури. Можлива установка шеститочкових ременів безпеки — елемент чисто гоночний. Перед водієм — кермо з безліччю кнопок, сигнальних індикаторів і пелюсток управління рекуперацією. Приладовий щит і мультимедіа MBUX об'єднані в один блок: діагональ дисплея 10,25 і 14 дюймів відповідно, вони працюють на операційній системі MB.OS. Центральний тунель — прозорий з підсвічуванням, стилізованим під високовольтну проводку. В обробці — велика кількість відкритого карбону і металу, що підкреслюють гоночний дух. Головна технічна інновація платформи AMG.EA — осьові електродвигуни з магнітним потоком уздовж осі. Розроблені компанією Yasa (з 2021 року входить до складу Mercedes-Benz), вони на дві третини легші і на третину компактніші за традиційні радіальні двигуни при втричі більшій питомій потужності. Ці двигуни мають високу тягу та ефективність, завдяки, зокрема, масляному охолодженню. На передній осі встановлений один такий двигун з інтегрованою силовою електронікою і редуктором на основі карбіду кремнію, а на задній — два окремих двигуни по одному на кожне колесо. Сукупна віддача — понад 1 мегават (1360 к.с.), а максимальна швидкість перевищує 360 км/год. Тягова батарея виготовлена за технологією NCMA (нікель, кобальт, марганець, алюміній), з кремнієвим анодом. Всередині — близько 3000 тонкостінних циліндричних осередків в алюмінієвому корпусі. Питома енергоємність досягає 300 Вт·год/кг, але точна ємність не розкрита. Для охолодження використовується діелектричне масло, яке безпосередньо контактує з елементами. Завдяки цьому акумулятор на 800 В забезпечує високу потужність, довговічність і підтримує надшвидку зарядку потужністю до 850 кВт. Всього за 5 хвилин можна поповнити запас ходу на 400 км. Особлива гордість компанії — повністю внутрішня розробка AMG GT XX за участю фахівців команди Mercedes-AMG Formula 1. Серійна версія моделі з'явиться в 2026 році, а за нею вийде електричний AMG-кросовер на тій же платформі.
- Гіперкар Koenigsegg Sadair's Spear: ще більш екстремальний, ніж Jesko!
Koenigsegg Jesko був анонсований ще в 2019 році, проте поставки клієнтам стартували тільки влітку 2023-го. Виробничі потужності Koenigsegg дозволяють збирати не більше 40-50 автомобілів на рік, тому запланований випуск 125 одиниць Jesko ще не завершений. Тим не менш, компанія вже представила нову модифікацію. Якщо Jesko отримав ім'я на честь батька засновника марки Крістіана фон Кенігсегга, то Sadair's Spear названий на честь скакуна, на якому Єско фон Кенігсегг брав участь у своєму фінальному перегоні в 1976 році. Це найбільш радикальна версія Jesko. З першого погляду видно, що Sadair's Spear заточений під трек. У гіперкара — розвинений аеродинамічний обвіс: масивне антикрило, карбоновий спліттер, накладки на пороги і дифузор. У колісних арках і під днищем встановлені додаткові аеродинамічні елементи. На моторному відсіку розміщені великі повітрозабірники. Такий аеропакет створює притискну силу в 850 кг на 250 км/год, а його пікове значення становить 1765 кг. Встановлено карбонові диски з центральною гайкою — 20-дюймові спереду і 21-дюймові ззаду. За рахунок зменшення маси (в тому числі за рахунок видалення шумоізоляції), споряджена вага зменшилася на 35 кг і тепер становить 1385 кг. Головним нововведенням в салоні стали нові карбонові крісла, що забезпечують кращу фіксацію тіла при високих навантаженнях. За бажанням встановлюються шеститочкові ремені безпеки, хоча можна вибрати і стандартні. Центральний селектор прибрали, замінивши його тримачем ключа, а перемикання режимів трансмісії тепер здійснюється тільки підрульовими пелюстками. Інтер'єр оброблений шкірою та алькантарою. Обладнання включає мультимедіа з Apple CarPlay, клімат-контроль, помічник паркування, USB-порти та бездротову зарядку. Також є фірмова система Autoskin з електричним керуванням дверима і рухомими елементами кузова — все це активується однією кнопкою. Двигун залишився колишнім — V8 5.1 twin-turbo власного виробництва з плоским колінчастим валом і системою сухого картера, але його потужність трохи збільшена: на звичайному паливі з 1280 до 1300 к.с., на біоетанолі E85 — з 1600 до 1625 к.с. Крутний момент залишився незмінним — 1500 Нм. У парі працює та ж дев'ятиступінчаста трансмісія LST (Light Speed Transmission), яка передає тягу на задню вісь з електронно керованим диференціалом. Максимальна швидкість досягає 360 км/год. Підвіска з амортизаторами Triplex переналаштована під гоночний характер — покращена керованість на трасі. Завдяки всім удосконаленням Sadair's Spear виявився швидшим за звичайний Jesko на трасі Gotland Ring на 1,1 секунди. Виробництво буде обмежено лише 30 екземплярами. Єдина можливість побачити гіперкар наживо — найближчий Фестиваль швидкості в Гудвуді. Як це часто буває з Koenigsegg, весь тираж був розкуплений ще до офіційної прем'єри.
- Кросовер Ford Explorer отримав позашляхову версію Tremor
У актуального Ford Explorer шостого покоління вже була модифікація з підвищеними позашляховими можливостями — Timberline. Але після оновлення моделі в минулому році ця версія зникла з лінійки. Тепер її замінив новий варіант — Explorer Tremor. Назва Tremor вже використовується для пікапів Ford, а минулого року вона з'явилася і на позашляхових моделях Everest і Expedition. За тим же принципом тепер створений і Explorer Tremor. Від звичайних версій кросовера він відрізняється жовтими декоративними вставками на кузові і горизонтальною смугою в решітці радіатора з вбудованими прожекторами. Крім того, він має перероблені бампери, які покращують геометричну прохідність, а також встановлений металевий захист дна. Стандартне обладнання включає оригінальні 18-дюймові диски та позашляхові шини Bridgestone Dueler. Інтер'єр також отримав жовті акценти — вони є на сидіннях, оббивці дверей, передній панелі та кермі. Модифікація Tremor пропонується з багатим обладнанням вже «в базі»: є помічник CoPilot 360 2.0 з круговим оглядом, а також напівавтономна система водіння BlueCruise 1.5. Передні сидіння оснащені функцією масажу, а за додаткову плату доступна преміальна аудіосистема B&O з 14 динаміками. Підвіска у версії Tremor піднята на 25 мм, тут використовуються інші пружини та стабілізатори. Позашляхова модифікація комплектується повнопривідною трансмісією за замовчуванням, тоді як у інших версій Explorer повний привід — це опція. Додатково встановлюється задній самоблокуючий диференціал Torsen. Для Tremor передбачено два варіанти двигуна. Базовий — 2,3-літровий турбодвигун EcoBoost потужністю 304 к.с. і 420 Нм. Альтернатива — 3,0-літровий V6 EcoBoost, який розвиває 406 к.с. і 563 Нм. В обох випадках використовується 10-ступінчаста автоматична коробка передач. Поява Ford Explorer Tremor в дилерських центрах США очікується восени, ціни ще не оголошені. Але, враховуючи рівень обладнання та позашляховий потенціал, можна припустити, що новинка буде коштувати на рівні топових версій, таких як Explorer ST з V6 3.0, ціна якого починається від 55 тисяч доларів.
- Група Stellantis повертає до життя спортивний підрозділ SRT
Ключову роль відіграють люди! Після відходу Карлоса Тавареса з посади генерального директора Stellantis, північноамериканське відділення концерну демонструє помітний підйом. Вже оголошено про повернення легендарних двигунів Hemi V8 в лінійку продукції — їх знову почали встановлювати на Ram 1500. А тепер компанія офіційно реанімувала спортивний підрозділ SRT. Спочатку створена в 1989 році як Team Viper, це інженерне об'єднання працювало над культовим суперкаром Dodge Viper з двигуном V10. Пізніше команда об'єдналася з розробниками родстера Plymouth Prowler і була виділена в спеціальний підрозділ SVE (Specialty Vehicle Engineering). У 2002 році він отримав нову назву — Performance Vehicle Operations (PVO), а вже в 2004-му став відомий як SRT (Street & Racing Technology). Однак у 2021 році, при Таваресі, підрозділ було розформовано. Тепер SRT повертається. Його очолив Тім Куніскіс, добре відомий своєю пристрастю до потужних автомобілів і V8-моторів. Нагадаємо, він працював у компанії з 1993 року, пішов влітку 2024-го, але вже в грудні повернувся як керівник бренду Ram — і зберігає цю посаду донині. Тепер він також призначений керівником відродженого SRT, в рамках якого працюватимуть інженери з Chrysler, Dodge, Jeep і Ram. У завдання нового SRT буде входити розробка «заряджених» версій автомобілів всіх зазначених марок, а також курування автоспортивних програм цих марок. Крім того, Куніскіс зайняв посаду керівника північноамериканського маркетингу та продажів Stellantis — на цій посаді він тепер безпосередньо підпорядковується новому главі концерну, Антоніо Філосі.
- Porsche 911 Carrera 4S: повернення після рестайлінгу
Навесні 2024 року Porsche почала поетапне оновлення легендарної лінійки 911, і тепер настала черга однієї з найбільш універсальних версій — Carrera 4S з повним приводом. Нагадаємо, що першим рестайлінг пройшов задньопривідний Carrera S, який дебютував у січні. А тепер в дію повертається повнопривідна модифікація, яка, як завжди, доступна в трьох кузовах: купе, кабріолет і тарга. До речі, остання в 2025 році відзначає 60-річчя з моменту появи. Версія Targa відрізняється наявністю фірмової дуги безпеки, яка вперше з'явилася в 1965 році як відповідь на нові американські вимоги до безпеки кабріолетів. Спочатку дах мав знімну панель над передніми кріслами, а пізніше — скляну розсувну секцію з електроприводом. Сучасна конструкція, представлена в поколінні 991 (2013), включає панель з магнієвого сплаву, яка автоматично складається під заднім склом. Останній при цьому піднімається цілком, включаючи кришку моторного відсіку, і від'їжджає назад — весь процес займає 19 секунд. Доступні кольорові варіанти даху: чорний, синій, червоний і коричневий. Купе тепер можна замовити без задніх сидінь, щоб зменшити споряджену масу — тоді як кабріолет і тарга комплектуються ними за замовчуванням. Зовні модифікації Carrera 4S і Carrera S практично ідентичні. Всередині базове обладнання включає оббивку з натуральної шкіри, світлодіодні фари, дзеркала з автозатемненням, бездротову зарядку і різнокольорове контурне підсвічування. З технічної точки зору повнопривідна трансмісія з муфтою підключення передньої осі практично не змінилася, за винятком переглянутого передавального числа редуктора. Двигун такий же, як і у задньопривідної версії: бітурбований трилітровий «шіст», тепер видає 480 к.с. замість колишніх 450 к.с., при колишньому крутному моменті 530 Нм. Коробка передач — восьмиступінчаста роботизована PDK. Розгін до «сотні» займає 3,3 секунди, максимальна швидкість досягає 308 км/год. З точки зору обладнання Carrera 4S вже в базі має гальма від версії GTS — з передніми дисками діаметром 408 мм і задніми 380 мм, а також повністю кероване шасі і спортивну випускну систему. Колеса — 20 дюймів спереду і 21 ззаду. Оновлені Porsche 911 Carrera 4S вже доступні для замовлення. Ціни в Німеччині починаються від 163 тисяч євро за купе, 177 тисяч євро за кабріолет і 179 тисяч євро за Targa 4S.
- Подвійне прощання: Mercedes-AMG CLA 45 S у версії Final Edition
Компанія Mercedes-Benz офіційно представила седан CLA третього покоління ще в березні, а місяць тому він став на конвеєр заводу в Раштатті (Німеччина). Однак поки що виробництво обмежилося електричними модифікаціями, і бензинові версії попереднього покоління CLA все ще в ходу. Їх життєвий цикл добігає кінця, і на честь прощання бренд підготував спеціальну модифікацію Final Edition, яка дісталася флагманському виконанню — Mercedes-AMG CLA 45 S. І не випадково. Модифікація Final Edition буде пропонуватися в кузовах седан і універсал. Вона виділяється ексклюзивним сірим відтінком кузова Magno від ательє Manufaktur і фірмовою графікою на боковинах. Стандартно йдуть чорні глянцеві елементи декору, решітка радіатора оформлена в темному хромі, а 19-дюймові ковані колеса виконані в матовому чорному кольорі. Додатково можна замовити розширений аеродинамічний пакет, розроблений і випробуваний в аеродинамічній трубі. Він включає модифіковану нижню частину переднього бампера з великим спліттером, а також нові повітроводи в задній частині. Корму седана і універсала прикрашають збільшені спойлер і дифузор. Всередині — спортивні сидіння AMG Performance, оббиті поєднанням штучної шкіри Artico і мікрофібри Microcut. На підголівниках вишиті емблеми спеціальної версії, а салон прикрашають жовті акценти на дверях і передній панелі. У центральній консолі з'явилася табличка «45 S Final Edition», а пороги оснащені накладками з жовтими логотипами AMG. Під капотом залишився знайомий дволітровий турбомотор M139, що видає 421 к.с. і 500 Нм. Він працює в парі з восьмиступінчастим преселективним «роботом» AMG Speedshift і системою повного приводу 4Matic+ з двома муфтами на задній осі і дріфт-режимом. Ця версія двигуна також йде в історію: в AMG заявили, що більше не будуть використовувати чотирициліндрові ДВС — тепер тільки шестициліндрові і вище. Таким чином, майбутніх AMG-версій для нового CLA може не бути — або вони стануть чисто електричними. Прийом замовлень на Mercedes-AMG CLA 45 S Final Edition відкритий до кінця року. Кількість примірників необмежена, але вартість буде вищою за поточну ціну стандартного CLA 45 S, який коштує від 76 400 євро.
- Купе Ferrari Amalfi стало наступним кроком у розвитку моделі Roma
У 2019 році Ferrari представила модель Roma, відкривши для себе сегмент елегантних купе GT з переднім розташуванням двигуна V8. Тепер її замінює Ferrari Amalfi — автомобіль, названий на честь курортного міста на півдні Італії. По суті, це оновлена Roma: технічний індекс F169 залишився, додано лише літеру M. Основна архітектура кузова збережена, але зовнішній вигляд переосмислений в дусі останніх моделей бренду. Передня лінія з вузькими фарами і масивним повітрозабірником нагадує вигляд Purosangue і 12Cilindri. Також змінено капот і кришку багажника, а на кормі з'явився висувний спойлер з трьома робочими положеннями, що створює до 110 кг притискної сили на 250 км/год. Розміри автомобіля практично не змінилися: довжина — 4660 мм (+4 мм), ширина — 1974 мм, висота — 1301 мм. База коліс залишається колишньою — 2670 мм, як і у Ferrari California 2008 року. 20-дюймові диски можуть комплектуватися шинами Bridgestone Potenza Sport або Pirelli P Zero. Суха маса майже ідентична: 1470 кг проти 1472 кг у Roma. Салон з компонуванням 2+2 також перероблений. Головне нововведення — широкий 10,25-дюймовий екран медіасистеми замість вузького вертикального дисплея у Roma. Нова мультимедіа підтримує Apple CarPlay і Android Auto. Перед водієм встановлено 15,6-дюймовий цифровий щиток, а у переднього пасажира — окремий екран на 8,8 дюйма. У центральному тунелі — алюмінієва обробка і бездротова зарядка. Серед опцій — масажні та вентильовані крісла з 10 пневмокамерами та аудіосистема Burmester (14 динаміків, 1200 Вт). Об'єм багажника — 273 літри. Під капотом розташований модернізований V8 3.9 твін-турбо сімейства F154 з новими турбінами. Потужність збільшена до 640 к.с. при 7500 об/хв, крутний момент залишився колишнім — 760 Нм від 3000 до 5750 об/хв. 8-ступінчаста преселективна коробка також пройшла модернізацію. Розгін до 100 км/год — 3,3 с, до 200 км/год — 9,0 с (у Roma було 3,4 і 9,3 с відповідно). Максимальна швидкість — 320 км/год. Ключовим нововведенням в техніці є електронна система гальмування brake-by-wire, яка забезпечує більш точний контроль і кращу узгодженість з новою ABS Evo. Також оновлено систему стабілізації SSC до версії 6.1 і електропідсилювач керма. Передня підвіска тепер опціонально оснащена системою підйому на 40 мм — для подолання лежачих поліцейських і крутих з'їздів. Замовлення на Ferrari Amalfi вже приймаються, стартова ціна — від 240 тисяч євро, що на 30 тисяч дорожче моделі Roma. Але навіть з урахуванням цього — це залишається найдоступнішим суперкаром в лінійці Ferrari. Пізніше з'явиться і відкрита версія, яка замінить Roma Spider.
- Mitsubishi Grandis повертається — у вигляді кросовера для європейського ринку
П'ять років тому Mitsubishi Motors думала про вихід з європейського ринку, але незабаром переглянула свої плани і почала наповнювати модельний ряд за рахунок ребейджингових моделей Renault. Вже вийшли Mitsubishi Colt (клон Renault Clio) і кросовер ASX (варіація Renault Captur). А тепер представлена третя модель за цією схемою — більший позашляховик Mitsubishi Grandis. Раніше ім'я Grandis носив компактвен, який випускався з 2003 по 2011 рік і будувався на платформі від Outlander. Машина продавалася в багатьох країнах, включаючи Росію. Його ідейним наступником стала Mitsubishi Delica D:5, актуальна досі. А ось назву Grandis тепер закріпили за зовсім іншим автомобілем. Новий Mitsubishi Grandis — це ребейджинг кросовера Renault Symbioz 2024 року, який сам по собі є подовженою версією Captur. Таким чином, ASX і Grandis в лінійці Mitsubishi — по суті, варіації однієї і тієї ж моделі. Новинка має довжину 4410 мм, п'ятимісний салон і багажник об'ємом 434–1582 літри. Зовні Grandis відрізняється від оригінального Renault лише переднім оформленням в стилі Dynamic Shield — хоча капот, фари, крила і ходові вогні залишені від Symbioz. На кормі відмінностей більше: нові п'яті двері, перероблені секції ліхтарів, оригінальні диски розміром від 17 до 19 дюймів. У салоні мінімум змін: логотип Mitsubishi на кермі і селектор трансмісії від моделей Dacia. Все інше — як у Symbioz. Збереглося і регулювання заднього ряду в поздовжньому напрямку (на 160 мм). Пропонується чотири традиційні для Mitsubishi комплектації: Inform, Invite, Intense та Instyle. Серед обладнання — адаптивний круїз-контроль MI-Pilot. Базова версія Grandis оснащена 1,3-літровим турбодвигуном (140 к.с.) і 12-вольтовою м'якою гібридною системою. На відміну від Symbioz, який доступний тільки з «механікою», Mitsubishi пропонує ще 7-ступінчастого «робота» з двома зчепленнями. Також доступний гібрид Renault E-Tech з новим 1,8-літровим атмосферником, роботизованою трансмісією без зчеплення і електродвигуном — в сумі 158 к.с. Привід — виключно передній. Виробництво Mitsubishi Grandis налагоджено на іспанському заводі Renault у Вальядоліді, де також випускаються Symbioz, Captur і ASX. Продажі в Європі стартують у четвертому кварталі, а за її межами модель, швидше за все, не продаватиметься. А вже 17 вересня компанія представить четверту запозичену модель — електричний кросовер Mitsubishi Eclipse Cross, який виявиться перелицьованим Renault Scenic E-Tech.
- Toyota GR: аеродинамічний Yaris і новий 600-сильний турбодвигун 2.0
Дотримуючись філософії свого лідера Акіо Тойоди, Toyota активно просуває спорткари і розвиває бензинові двигуни високої потужності. Так, у квітні був представлений черговий тюнінг-пакет для хот-хетчу GR Yaris, а днями відбулася жива прем'єра модернізованої версії. Публічний дебют екстремальної модифікації Toyota GR Yaris Aero Performance відбувся на грецькому етапі чемпіонату світу з ралі WRC. Вибір локації не випадковий — адже комплект Aero Performance розроблявся з урахуванням досвіду трас WRC і японської серії Super Taikyu, а також за участю професійних гонщиків. Версія Aero Performance включає шість ключових аеродинамічних оновлень. Новий алюмінієвий капот зі збільшеними вентиляційними каналами повторює форму карбонового елемента від GRMN Yaris. Спереду встановлений значний спліттер, що забезпечує додаткову притискну силу. Задній спойлер регульований — його можна адаптувати під конкретні умови треку. На дні з'явилася плоска захисна панель над паливним баком. Спеціальні зябра на передніх крилах виводять гаряче повітря з колісних арок, а в задній бампер додані аеродинамічні прорізи. Паралельно з'явилися і нові подробиці про майбутній двигун G20E. В інтерв'ю німецьким журналістам інженери підрозділу Toyota Gazoo Racing поділилися новими деталями. Раніше цей двигун був представлений на середньомоторному прототипі GR Yaris M. Його стандартна потужність в трековій конфігурації досягає 450 к.с., що і планується для серійної версії. Однак в гоночних умовах двигун здатний видавати до 600 к.с. — достатньо встановити більшу турбіну. Блок циліндрів G20E відрізняється збільшеною міжциліндровою відстанню, що робить його особливо міцним і придатним для високих навантажень — як і легендарний 2JZ, відомий своєю надійністю в тюнінгу. У Європі Toyota GR Yaris з пакетом Aero Performance надійде в продаж вже восени, але ціну ще не оголосили (нагадаємо, стандартна версія в Німеччині коштує від 52 000 євро). Що стосується нового турбомотора G20E, то його дебют у серійних моделях відбудеться не раніше виходу оновленої Celica або MR2, а до цього ще далеко.
- Автовиробники починають відмовлятися від протоколу Apple CarPlay Ultra
У травні Apple представила оновлену версію своєї автомобільної платформи — CarPlay Ultra, яка буде вперше реалізована на автомобілях Aston Martin. Спочатку підтримку технології пообіцяли 14 брендів, включаючи Acura, Audi, Ford, Honda, Infiniti, Jaguar, Land Rover, Lincoln, Mercedes-Benz, Nissan, Polestar, Porsche, Renault і Volvo. Пізніше до списку додалися південнокорейські Hyundai, Kia і Genesis. Однак, як повідомляє The Financial Times, багато з цих брендів переглядають свої наміри або взагалі відмовляються від впровадження CarPlay Ultra. За інформацією видання, Mercedes-Benz, Audi, Polestar і Volvo вирішили не інтегрувати CarPlay Ultra у свої автомобілі. Представник групи Renault, який побажав залишитися анонімним, навіть попередив Apple: «Не втручайтеся в наші медіаплатформи». У свою чергу, Audi офіційно підтвердила відмову від нового протоколу, зосередившись на розробці власної системи MMI, яка підтримує підключення мобільних пристроїв через внутрішні технології. Компанії Ford, Nissan та Infiniti ухилилися від конкретних коментарів. А Jaguar і Land Rover повідомили, що проводять оцінку можливих ризиків. Що викликає таку настороженість у виробників? При цьому більшість з них не планують відмовлятися від попереднього варіанту CarPlay, тільки від його вдосконаленої версії. Причина в тому, що CarPlay Ultra забезпечує більш тісну інтеграцію з системами автомобіля: крім мультимедіа, він може взаємодіяти з електронними блоками, відповідальними за водіння та безпеку. Таким чином, Apple потенційно отримує доступ до ключової технічної інформації, включаючи телеметрію та внутрішні дані автомобілів. Крім того, автоконцерни все активніше розробляють власні цифрові екосистеми, прагнучи зробити медіаплатформи джерелом доходу — за рахунок платних підписок, сервісів, контенту та вбудованої реклами. У разі використання платформи Apple всі ці доходи дістануться стороннім компаніям, що суперечить бізнес-інтересам виробників. Тому не дивно, що першою CarPlay Ultra отримає невеликий бренд Aston Martin, який не має ресурсів для розробки власної мультимедійної системи.
- Концепція AMG GT XX продемонструвала потенціал нової архітектури
Проект цього електрокара був анонсований ще в 2021 році в рамках стратегії електрифікації Mercedes-Benz, коли ринок електромобілів стрімко розвивався. Саме тоді було оголошено про створення нової спеціалізованої платформи AMG.EA, призначеної для високопродуктивних електричних моделей. Незважаючи на те, що очікування щодо зростання сегмента виявилися надмірними, розробки в цьому напрямку тривають. І ось перед нами — перший представник нової архітектури: Mercedes-AMG GT XX, передсерійний концепт ліфтбека з п'ятьма дверима, спрямований на конкуренцію з Porsche Taycan. Автомобіль вражає своїми габаритами: довжина — 5204 мм, ширина — 1945 мм, висота — всього 1317 мм. Дизайн максимально обтічний: майже всі повітрозабірники забезпечені активними заслінками. Заднє скло відсутнє, а в п'яті двері інтегрований висувний спойлер, здатний виконувати функцію повітряного гальма. На дні і в колісних арках є аеродинамічні канали, що забезпечують ефект Вентурі і притискну силу без масивних крил. Та й 21-дюймові ковані колеса оснащені активними елементами: автономні приводи в маточинах керують жалюзі. Підсумок — коефіцієнт аеродинамічного опору всього 0,198 при фронтальній площі 2,24 м². Кузов пофарбований у спеціальну люмінесцентну емаль. У фарах вбудовані мініатюрні динаміки для імітації звуку та попередження пішоходів. Між задніми ліхтарями встановлена світлодіодна панель з більш ніж 700 діодів, яка може відображати, наприклад, рівень заряду. Всередині салону використані перероблені матеріали — в тому числі компоненти зі старих гоночних шин, перероблених із застосуванням біотехнологій. Цей матеріал здатний імітувати натуральну шкіру, алькантару і навіть шовк, при цьому він легший і міцніший. Нові вуглепластикові сидіння з вбудованими підголівниками оснащені адаптивними подушками під різні статури. Можлива установка шеститочкових ременів безпеки — елемент чисто гоночний. Перед водієм — кермо з безліччю кнопок, сигнальних індикаторів і пелюсток управління рекуперацією. Приладовий щит і мультимедіа MBUX об'єднані в один блок: діагональ дисплея 10,25 і 14 дюймів відповідно, вони працюють на операційній системі MB.OS. Центральний тунель — прозорий з підсвічуванням, стилізованим під високовольтну проводку. В обробці — велика кількість відкритого карбону і металу, що підкреслюють гоночний дух. Головна технічна інновація платформи AMG.EA — осьові електродвигуни з магнітним потоком уздовж осі. Розроблені компанією Yasa (з 2021 року входить до складу Mercedes-Benz), вони на дві третини легші і на третину компактніші за традиційні радіальні двигуни при втричі більшій питомій потужності. Ці двигуни мають високу тягу та ефективність, завдяки, зокрема, масляному охолодженню. На передній осі встановлений один такий двигун з інтегрованою силовою електронікою і редуктором на основі карбіду кремнію, а на задній — два окремих двигуни по одному на кожне колесо. Сукупна віддача — понад 1 мегават (1360 к.с.), а максимальна швидкість перевищує 360 км/год. Тягова батарея виготовлена за технологією NCMA (нікель, кобальт, марганець, алюміній), з кремнієвим анодом. Всередині — близько 3000 тонкостінних циліндричних осередків в алюмінієвому корпусі. Питома енергоємність досягає 300 Вт·год/кг, але точна ємність не розкрита. Для охолодження використовується діелектричне масло, яке безпосередньо контактує з елементами. Завдяки цьому акумулятор на 800 В забезпечує високу потужність, довговічність і підтримує надшвидку зарядку потужністю до 850 кВт. Всього за 5 хвилин можна поповнити запас ходу на 400 км. Особлива гордість компанії — повністю внутрішня розробка AMG GT XX за участю фахівців команди Mercedes-AMG Formula 1. Серійна версія моделі з'явиться в 2026 році, а за нею вийде електричний AMG-кросовер на тій же платформі.
- Гіперкар Koenigsegg Sadair's Spear: ще більш екстремальний, ніж Jesko!
Koenigsegg Jesko був анонсований ще в 2019 році, проте поставки клієнтам стартували тільки влітку 2023-го. Виробничі потужності Koenigsegg дозволяють збирати не більше 40-50 автомобілів на рік, тому запланований випуск 125 одиниць Jesko ще не завершений. Тим не менш, компанія вже представила нову модифікацію. Якщо Jesko отримав ім'я на честь батька засновника марки Крістіана фон Кенігсегга, то Sadair's Spear названий на честь скакуна, на якому Єско фон Кенігсегг брав участь у своєму фінальному перегоні в 1976 році. Це найбільш радикальна версія Jesko. З першого погляду видно, що Sadair's Spear заточений під трек. У гіперкара — розвинений аеродинамічний обвіс: масивне антикрило, карбоновий спліттер, накладки на пороги і дифузор. У колісних арках і під днищем встановлені додаткові аеродинамічні елементи. На моторному відсіку розміщені великі повітрозабірники. Такий аеропакет створює притискну силу в 850 кг на 250 км/год, а його пікове значення становить 1765 кг. Встановлено карбонові диски з центральною гайкою — 20-дюймові спереду і 21-дюймові ззаду. За рахунок зменшення маси (в тому числі за рахунок видалення шумоізоляції), споряджена вага зменшилася на 35 кг і тепер становить 1385 кг. Головним нововведенням в салоні стали нові карбонові крісла, що забезпечують кращу фіксацію тіла при високих навантаженнях. За бажанням встановлюються шеститочкові ремені безпеки, хоча можна вибрати і стандартні. Центральний селектор прибрали, замінивши його тримачем ключа, а перемикання режимів трансмісії тепер здійснюється тільки підрульовими пелюстками. Інтер'єр оброблений шкірою та алькантарою. Обладнання включає мультимедіа з Apple CarPlay, клімат-контроль, помічник паркування, USB-порти та бездротову зарядку. Також є фірмова система Autoskin з електричним керуванням дверима і рухомими елементами кузова — все це активується однією кнопкою. Двигун залишився колишнім — V8 5.1 twin-turbo власного виробництва з плоским колінчастим валом і системою сухого картера, але його потужність трохи збільшена: на звичайному паливі з 1280 до 1300 к.с., на біоетанолі E85 — з 1600 до 1625 к.с. Крутний момент залишився незмінним — 1500 Нм. У парі працює та ж дев'ятиступінчаста трансмісія LST (Light Speed Transmission), яка передає тягу на задню вісь з електронно керованим диференціалом. Максимальна швидкість досягає 360 км/год. Підвіска з амортизаторами Triplex переналаштована під гоночний характер — покращена керованість на трасі. Завдяки всім удосконаленням Sadair's Spear виявився швидшим за звичайний Jesko на трасі Gotland Ring на 1,1 секунди. Виробництво буде обмежено лише 30 екземплярами. Єдина можливість побачити гіперкар наживо — найближчий Фестиваль швидкості в Гудвуді. Як це часто буває з Koenigsegg, весь тираж був розкуплений ще до офіційної прем'єри.
- Кросовер Ford Explorer отримав позашляхову версію Tremor
У актуального Ford Explorer шостого покоління вже була модифікація з підвищеними позашляховими можливостями — Timberline. Але після оновлення моделі в минулому році ця версія зникла з лінійки. Тепер її замінив новий варіант — Explorer Tremor. Назва Tremor вже використовується для пікапів Ford, а минулого року вона з'явилася і на позашляхових моделях Everest і Expedition. За тим же принципом тепер створений і Explorer Tremor. Від звичайних версій кросовера він відрізняється жовтими декоративними вставками на кузові і горизонтальною смугою в решітці радіатора з вбудованими прожекторами. Крім того, він має перероблені бампери, які покращують геометричну прохідність, а також встановлений металевий захист дна. Стандартне обладнання включає оригінальні 18-дюймові диски та позашляхові шини Bridgestone Dueler. Інтер'єр також отримав жовті акценти — вони є на сидіннях, оббивці дверей, передній панелі та кермі. Модифікація Tremor пропонується з багатим обладнанням вже «в базі»: є помічник CoPilot 360 2.0 з круговим оглядом, а також напівавтономна система водіння BlueCruise 1.5. Передні сидіння оснащені функцією масажу, а за додаткову плату доступна преміальна аудіосистема B&O з 14 динаміками. Підвіска у версії Tremor піднята на 25 мм, тут використовуються інші пружини та стабілізатори. Позашляхова модифікація комплектується повнопривідною трансмісією за замовчуванням, тоді як у інших версій Explorer повний привід — це опція. Додатково встановлюється задній самоблокуючий диференціал Torsen. Для Tremor передбачено два варіанти двигуна. Базовий — 2,3-літровий турбодвигун EcoBoost потужністю 304 к.с. і 420 Нм. Альтернатива — 3,0-літровий V6 EcoBoost, який розвиває 406 к.с. і 563 Нм. В обох випадках використовується 10-ступінчаста автоматична коробка передач. Поява Ford Explorer Tremor в дилерських центрах США очікується восени, ціни ще не оголошені. Але, враховуючи рівень обладнання та позашляховий потенціал, можна припустити, що новинка буде коштувати на рівні топових версій, таких як Explorer ST з V6 3.0, ціна якого починається від 55 тисяч доларів.
- Група Stellantis повертає до життя спортивний підрозділ SRT
Ключову роль відіграють люди! Після відходу Карлоса Тавареса з посади генерального директора Stellantis, північноамериканське відділення концерну демонструє помітний підйом. Вже оголошено про повернення легендарних двигунів Hemi V8 в лінійку продукції — їх знову почали встановлювати на Ram 1500. А тепер компанія офіційно реанімувала спортивний підрозділ SRT. Спочатку створена в 1989 році як Team Viper, це інженерне об'єднання працювало над культовим суперкаром Dodge Viper з двигуном V10. Пізніше команда об'єдналася з розробниками родстера Plymouth Prowler і була виділена в спеціальний підрозділ SVE (Specialty Vehicle Engineering). У 2002 році він отримав нову назву — Performance Vehicle Operations (PVO), а вже в 2004-му став відомий як SRT (Street & Racing Technology). Однак у 2021 році, при Таваресі, підрозділ було розформовано. Тепер SRT повертається. Його очолив Тім Куніскіс, добре відомий своєю пристрастю до потужних автомобілів і V8-моторів. Нагадаємо, він працював у компанії з 1993 року, пішов влітку 2024-го, але вже в грудні повернувся як керівник бренду Ram — і зберігає цю посаду донині. Тепер він також призначений керівником відродженого SRT, в рамках якого працюватимуть інженери з Chrysler, Dodge, Jeep і Ram. У завдання нового SRT буде входити розробка «заряджених» версій автомобілів всіх зазначених марок, а також курування автоспортивних програм цих марок. Крім того, Куніскіс зайняв посаду керівника північноамериканського маркетингу та продажів Stellantis — на цій посаді він тепер безпосередньо підпорядковується новому главі концерну, Антоніо Філосі.
- Porsche 911 Carrera 4S: повернення після рестайлінгу
Навесні 2024 року Porsche почала поетапне оновлення легендарної лінійки 911, і тепер настала черга однієї з найбільш універсальних версій — Carrera 4S з повним приводом. Нагадаємо, що першим рестайлінг пройшов задньопривідний Carrera S, який дебютував у січні. А тепер в дію повертається повнопривідна модифікація, яка, як завжди, доступна в трьох кузовах: купе, кабріолет і тарга. До речі, остання в 2025 році відзначає 60-річчя з моменту появи. Версія Targa відрізняється наявністю фірмової дуги безпеки, яка вперше з'явилася в 1965 році як відповідь на нові американські вимоги до безпеки кабріолетів. Спочатку дах мав знімну панель над передніми кріслами, а пізніше — скляну розсувну секцію з електроприводом. Сучасна конструкція, представлена в поколінні 991 (2013), включає панель з магнієвого сплаву, яка автоматично складається під заднім склом. Останній при цьому піднімається цілком, включаючи кришку моторного відсіку, і від'їжджає назад — весь процес займає 19 секунд. Доступні кольорові варіанти даху: чорний, синій, червоний і коричневий. Купе тепер можна замовити без задніх сидінь, щоб зменшити споряджену масу — тоді як кабріолет і тарга комплектуються ними за замовчуванням. Зовні модифікації Carrera 4S і Carrera S практично ідентичні. Всередині базове обладнання включає оббивку з натуральної шкіри, світлодіодні фари, дзеркала з автозатемненням, бездротову зарядку і різнокольорове контурне підсвічування. З технічної точки зору повнопривідна трансмісія з муфтою підключення передньої осі практично не змінилася, за винятком переглянутого передавального числа редуктора. Двигун такий же, як і у задньопривідної версії: бітурбований трилітровий «шіст», тепер видає 480 к.с. замість колишніх 450 к.с., при колишньому крутному моменті 530 Нм. Коробка передач — восьмиступінчаста роботизована PDK. Розгін до «сотні» займає 3,3 секунди, максимальна швидкість досягає 308 км/год. З точки зору обладнання Carrera 4S вже в базі має гальма від версії GTS — з передніми дисками діаметром 408 мм і задніми 380 мм, а також повністю кероване шасі і спортивну випускну систему. Колеса — 20 дюймів спереду і 21 ззаду. Оновлені Porsche 911 Carrera 4S вже доступні для замовлення. Ціни в Німеччині починаються від 163 тисяч євро за купе, 177 тисяч євро за кабріолет і 179 тисяч євро за Targa 4S.
- Подвійне прощання: Mercedes-AMG CLA 45 S у версії Final Edition
Компанія Mercedes-Benz офіційно представила седан CLA третього покоління ще в березні, а місяць тому він став на конвеєр заводу в Раштатті (Німеччина). Однак поки що виробництво обмежилося електричними модифікаціями, і бензинові версії попереднього покоління CLA все ще в ходу. Їх життєвий цикл добігає кінця, і на честь прощання бренд підготував спеціальну модифікацію Final Edition, яка дісталася флагманському виконанню — Mercedes-AMG CLA 45 S. І не випадково. Модифікація Final Edition буде пропонуватися в кузовах седан і універсал. Вона виділяється ексклюзивним сірим відтінком кузова Magno від ательє Manufaktur і фірмовою графікою на боковинах. Стандартно йдуть чорні глянцеві елементи декору, решітка радіатора оформлена в темному хромі, а 19-дюймові ковані колеса виконані в матовому чорному кольорі. Додатково можна замовити розширений аеродинамічний пакет, розроблений і випробуваний в аеродинамічній трубі. Він включає модифіковану нижню частину переднього бампера з великим спліттером, а також нові повітроводи в задній частині. Корму седана і універсала прикрашають збільшені спойлер і дифузор. Всередині — спортивні сидіння AMG Performance, оббиті поєднанням штучної шкіри Artico і мікрофібри Microcut. На підголівниках вишиті емблеми спеціальної версії, а салон прикрашають жовті акценти на дверях і передній панелі. У центральній консолі з'явилася табличка «45 S Final Edition», а пороги оснащені накладками з жовтими логотипами AMG. Під капотом залишився знайомий дволітровий турбомотор M139, що видає 421 к.с. і 500 Нм. Він працює в парі з восьмиступінчастим преселективним «роботом» AMG Speedshift і системою повного приводу 4Matic+ з двома муфтами на задній осі і дріфт-режимом. Ця версія двигуна також йде в історію: в AMG заявили, що більше не будуть використовувати чотирициліндрові ДВС — тепер тільки шестициліндрові і вище. Таким чином, майбутніх AMG-версій для нового CLA може не бути — або вони стануть чисто електричними. Прийом замовлень на Mercedes-AMG CLA 45 S Final Edition відкритий до кінця року. Кількість примірників необмежена, але вартість буде вищою за поточну ціну стандартного CLA 45 S, який коштує від 76 400 євро.
- Купе Ferrari Amalfi стало наступним кроком у розвитку моделі Roma
У 2019 році Ferrari представила модель Roma, відкривши для себе сегмент елегантних купе GT з переднім розташуванням двигуна V8. Тепер її замінює Ferrari Amalfi — автомобіль, названий на честь курортного міста на півдні Італії. По суті, це оновлена Roma: технічний індекс F169 залишився, додано лише літеру M. Основна архітектура кузова збережена, але зовнішній вигляд переосмислений в дусі останніх моделей бренду. Передня лінія з вузькими фарами і масивним повітрозабірником нагадує вигляд Purosangue і 12Cilindri. Також змінено капот і кришку багажника, а на кормі з'явився висувний спойлер з трьома робочими положеннями, що створює до 110 кг притискної сили на 250 км/год. Розміри автомобіля практично не змінилися: довжина — 4660 мм (+4 мм), ширина — 1974 мм, висота — 1301 мм. База коліс залишається колишньою — 2670 мм, як і у Ferrari California 2008 року. 20-дюймові диски можуть комплектуватися шинами Bridgestone Potenza Sport або Pirelli P Zero. Суха маса майже ідентична: 1470 кг проти 1472 кг у Roma. Салон з компонуванням 2+2 також перероблений. Головне нововведення — широкий 10,25-дюймовий екран медіасистеми замість вузького вертикального дисплея у Roma. Нова мультимедіа підтримує Apple CarPlay і Android Auto. Перед водієм встановлено 15,6-дюймовий цифровий щиток, а у переднього пасажира — окремий екран на 8,8 дюйма. У центральному тунелі — алюмінієва обробка і бездротова зарядка. Серед опцій — масажні та вентильовані крісла з 10 пневмокамерами та аудіосистема Burmester (14 динаміків, 1200 Вт). Об'єм багажника — 273 літри. Під капотом розташований модернізований V8 3.9 твін-турбо сімейства F154 з новими турбінами. Потужність збільшена до 640 к.с. при 7500 об/хв, крутний момент залишився колишнім — 760 Нм від 3000 до 5750 об/хв. 8-ступінчаста преселективна коробка також пройшла модернізацію. Розгін до 100 км/год — 3,3 с, до 200 км/год — 9,0 с (у Roma було 3,4 і 9,3 с відповідно). Максимальна швидкість — 320 км/год. Ключовим нововведенням в техніці є електронна система гальмування brake-by-wire, яка забезпечує більш точний контроль і кращу узгодженість з новою ABS Evo. Також оновлено систему стабілізації SSC до версії 6.1 і електропідсилювач керма. Передня підвіска тепер опціонально оснащена системою підйому на 40 мм — для подолання лежачих поліцейських і крутих з'їздів. Замовлення на Ferrari Amalfi вже приймаються, стартова ціна — від 240 тисяч євро, що на 30 тисяч дорожче моделі Roma. Але навіть з урахуванням цього — це залишається найдоступнішим суперкаром в лінійці Ferrari. Пізніше з'явиться і відкрита версія, яка замінить Roma Spider.
- Mitsubishi Grandis повертається — у вигляді кросовера для європейського ринку
П'ять років тому Mitsubishi Motors думала про вихід з європейського ринку, але незабаром переглянула свої плани і почала наповнювати модельний ряд за рахунок ребейджингових моделей Renault. Вже вийшли Mitsubishi Colt (клон Renault Clio) і кросовер ASX (варіація Renault Captur). А тепер представлена третя модель за цією схемою — більший позашляховик Mitsubishi Grandis. Раніше ім'я Grandis носив компактвен, який випускався з 2003 по 2011 рік і будувався на платформі від Outlander. Машина продавалася в багатьох країнах, включаючи Росію. Його ідейним наступником стала Mitsubishi Delica D:5, актуальна досі. А ось назву Grandis тепер закріпили за зовсім іншим автомобілем. Новий Mitsubishi Grandis — це ребейджинг кросовера Renault Symbioz 2024 року, який сам по собі є подовженою версією Captur. Таким чином, ASX і Grandis в лінійці Mitsubishi — по суті, варіації однієї і тієї ж моделі. Новинка має довжину 4410 мм, п'ятимісний салон і багажник об'ємом 434–1582 літри. Зовні Grandis відрізняється від оригінального Renault лише переднім оформленням в стилі Dynamic Shield — хоча капот, фари, крила і ходові вогні залишені від Symbioz. На кормі відмінностей більше: нові п'яті двері, перероблені секції ліхтарів, оригінальні диски розміром від 17 до 19 дюймів. У салоні мінімум змін: логотип Mitsubishi на кермі і селектор трансмісії від моделей Dacia. Все інше — як у Symbioz. Збереглося і регулювання заднього ряду в поздовжньому напрямку (на 160 мм). Пропонується чотири традиційні для Mitsubishi комплектації: Inform, Invite, Intense та Instyle. Серед обладнання — адаптивний круїз-контроль MI-Pilot. Базова версія Grandis оснащена 1,3-літровим турбодвигуном (140 к.с.) і 12-вольтовою м'якою гібридною системою. На відміну від Symbioz, який доступний тільки з «механікою», Mitsubishi пропонує ще 7-ступінчастого «робота» з двома зчепленнями. Також доступний гібрид Renault E-Tech з новим 1,8-літровим атмосферником, роботизованою трансмісією без зчеплення і електродвигуном — в сумі 158 к.с. Привід — виключно передній. Виробництво Mitsubishi Grandis налагоджено на іспанському заводі Renault у Вальядоліді, де також випускаються Symbioz, Captur і ASX. Продажі в Європі стартують у четвертому кварталі, а за її межами модель, швидше за все, не продаватиметься. А вже 17 вересня компанія представить четверту запозичену модель — електричний кросовер Mitsubishi Eclipse Cross, який виявиться перелицьованим Renault Scenic E-Tech.
- Toyota GR: аеродинамічний Yaris і новий 600-сильний турбодвигун 2.0
Дотримуючись філософії свого лідера Акіо Тойоди, Toyota активно просуває спорткари і розвиває бензинові двигуни високої потужності. Так, у квітні був представлений черговий тюнінг-пакет для хот-хетчу GR Yaris, а днями відбулася жива прем'єра модернізованої версії. Публічний дебют екстремальної модифікації Toyota GR Yaris Aero Performance відбувся на грецькому етапі чемпіонату світу з ралі WRC. Вибір локації не випадковий — адже комплект Aero Performance розроблявся з урахуванням досвіду трас WRC і японської серії Super Taikyu, а також за участю професійних гонщиків. Версія Aero Performance включає шість ключових аеродинамічних оновлень. Новий алюмінієвий капот зі збільшеними вентиляційними каналами повторює форму карбонового елемента від GRMN Yaris. Спереду встановлений значний спліттер, що забезпечує додаткову притискну силу. Задній спойлер регульований — його можна адаптувати під конкретні умови треку. На дні з'явилася плоска захисна панель над паливним баком. Спеціальні зябра на передніх крилах виводять гаряче повітря з колісних арок, а в задній бампер додані аеродинамічні прорізи. Паралельно з'явилися і нові подробиці про майбутній двигун G20E. В інтерв'ю німецьким журналістам інженери підрозділу Toyota Gazoo Racing поділилися новими деталями. Раніше цей двигун був представлений на середньомоторному прототипі GR Yaris M. Його стандартна потужність в трековій конфігурації досягає 450 к.с., що і планується для серійної версії. Однак в гоночних умовах двигун здатний видавати до 600 к.с. — достатньо встановити більшу турбіну. Блок циліндрів G20E відрізняється збільшеною міжциліндровою відстанню, що робить його особливо міцним і придатним для високих навантажень — як і легендарний 2JZ, відомий своєю надійністю в тюнінгу. У Європі Toyota GR Yaris з пакетом Aero Performance надійде в продаж вже восени, але ціну ще не оголосили (нагадаємо, стандартна версія в Німеччині коштує від 52 000 євро). Що стосується нового турбомотора G20E, то його дебют у серійних моделях відбудеться не раніше виходу оновленої Celica або MR2, а до цього ще далеко.
- Автовиробники починають відмовлятися від протоколу Apple CarPlay Ultra
У травні Apple представила оновлену версію своєї автомобільної платформи — CarPlay Ultra, яка буде вперше реалізована на автомобілях Aston Martin. Спочатку підтримку технології пообіцяли 14 брендів, включаючи Acura, Audi, Ford, Honda, Infiniti, Jaguar, Land Rover, Lincoln, Mercedes-Benz, Nissan, Polestar, Porsche, Renault і Volvo. Пізніше до списку додалися південнокорейські Hyundai, Kia і Genesis. Однак, як повідомляє The Financial Times, багато з цих брендів переглядають свої наміри або взагалі відмовляються від впровадження CarPlay Ultra. За інформацією видання, Mercedes-Benz, Audi, Polestar і Volvo вирішили не інтегрувати CarPlay Ultra у свої автомобілі. Представник групи Renault, який побажав залишитися анонімним, навіть попередив Apple: «Не втручайтеся в наші медіаплатформи». У свою чергу, Audi офіційно підтвердила відмову від нового протоколу, зосередившись на розробці власної системи MMI, яка підтримує підключення мобільних пристроїв через внутрішні технології. Компанії Ford, Nissan та Infiniti ухилилися від конкретних коментарів. А Jaguar і Land Rover повідомили, що проводять оцінку можливих ризиків. Що викликає таку настороженість у виробників? При цьому більшість з них не планують відмовлятися від попереднього варіанту CarPlay, тільки від його вдосконаленої версії. Причина в тому, що CarPlay Ultra забезпечує більш тісну інтеграцію з системами автомобіля: крім мультимедіа, він може взаємодіяти з електронними блоками, відповідальними за водіння та безпеку. Таким чином, Apple потенційно отримує доступ до ключової технічної інформації, включаючи телеметрію та внутрішні дані автомобілів. Крім того, автоконцерни все активніше розробляють власні цифрові екосистеми, прагнучи зробити медіаплатформи джерелом доходу — за рахунок платних підписок, сервісів, контенту та вбудованої реклами. У разі використання платформи Apple всі ці доходи дістануться стороннім компаніям, що суперечить бізнес-інтересам виробників. Тому не дивно, що першою CarPlay Ultra отримає невеликий бренд Aston Martin, який не має ресурсів для розробки власної мультимедійної системи.
- Концепція AMG GT XX продемонструвала потенціал нової архітектури
Проект цього електрокара був анонсований ще в 2021 році в рамках стратегії електрифікації Mercedes-Benz, коли ринок електромобілів стрімко розвивався. Саме тоді було оголошено про створення нової спеціалізованої платформи AMG.EA, призначеної для високопродуктивних електричних моделей. Незважаючи на те, що очікування щодо зростання сегмента виявилися надмірними, розробки в цьому напрямку тривають. І ось перед нами — перший представник нової архітектури: Mercedes-AMG GT XX, передсерійний концепт ліфтбека з п'ятьма дверима, спрямований на конкуренцію з Porsche Taycan. Автомобіль вражає своїми габаритами: довжина — 5204 мм, ширина — 1945 мм, висота — всього 1317 мм. Дизайн максимально обтічний: майже всі повітрозабірники забезпечені активними заслінками. Заднє скло відсутнє, а в п'яті двері інтегрований висувний спойлер, здатний виконувати функцію повітряного гальма. На дні і в колісних арках є аеродинамічні канали, що забезпечують ефект Вентурі і притискну силу без масивних крил. Та й 21-дюймові ковані колеса оснащені активними елементами: автономні приводи в маточинах керують жалюзі. Підсумок — коефіцієнт аеродинамічного опору всього 0,198 при фронтальній площі 2,24 м². Кузов пофарбований у спеціальну люмінесцентну емаль. У фарах вбудовані мініатюрні динаміки для імітації звуку та попередження пішоходів. Між задніми ліхтарями встановлена світлодіодна панель з більш ніж 700 діодів, яка може відображати, наприклад, рівень заряду. Всередині салону використані перероблені матеріали — в тому числі компоненти зі старих гоночних шин, перероблених із застосуванням біотехнологій. Цей матеріал здатний імітувати натуральну шкіру, алькантару і навіть шовк, при цьому він легший і міцніший. Нові вуглепластикові сидіння з вбудованими підголівниками оснащені адаптивними подушками під різні статури. Можлива установка шеститочкових ременів безпеки — елемент чисто гоночний. Перед водієм — кермо з безліччю кнопок, сигнальних індикаторів і пелюсток управління рекуперацією. Приладовий щит і мультимедіа MBUX об'єднані в один блок: діагональ дисплея 10,25 і 14 дюймів відповідно, вони працюють на операційній системі MB.OS. Центральний тунель — прозорий з підсвічуванням, стилізованим під високовольтну проводку. В обробці — велика кількість відкритого карбону і металу, що підкреслюють гоночний дух. Головна технічна інновація платформи AMG.EA — осьові електродвигуни з магнітним потоком уздовж осі. Розроблені компанією Yasa (з 2021 року входить до складу Mercedes-Benz), вони на дві третини легші і на третину компактніші за традиційні радіальні двигуни при втричі більшій питомій потужності. Ці двигуни мають високу тягу та ефективність, завдяки, зокрема, масляному охолодженню. На передній осі встановлений один такий двигун з інтегрованою силовою електронікою і редуктором на основі карбіду кремнію, а на задній — два окремих двигуни по одному на кожне колесо. Сукупна віддача — понад 1 мегават (1360 к.с.), а максимальна швидкість перевищує 360 км/год. Тягова батарея виготовлена за технологією NCMA (нікель, кобальт, марганець, алюміній), з кремнієвим анодом. Всередині — близько 3000 тонкостінних циліндричних осередків в алюмінієвому корпусі. Питома енергоємність досягає 300 Вт·год/кг, але точна ємність не розкрита. Для охолодження використовується діелектричне масло, яке безпосередньо контактує з елементами. Завдяки цьому акумулятор на 800 В забезпечує високу потужність, довговічність і підтримує надшвидку зарядку потужністю до 850 кВт. Всього за 5 хвилин можна поповнити запас ходу на 400 км. Особлива гордість компанії — повністю внутрішня розробка AMG GT XX за участю фахівців команди Mercedes-AMG Formula 1. Серійна версія моделі з'явиться в 2026 році, а за нею вийде електричний AMG-кросовер на тій же платформі.
- Гіперкар Koenigsegg Sadair's Spear: ще більш екстремальний, ніж Jesko!
Koenigsegg Jesko був анонсований ще в 2019 році, проте поставки клієнтам стартували тільки влітку 2023-го. Виробничі потужності Koenigsegg дозволяють збирати не більше 40-50 автомобілів на рік, тому запланований випуск 125 одиниць Jesko ще не завершений. Тим не менш, компанія вже представила нову модифікацію. Якщо Jesko отримав ім'я на честь батька засновника марки Крістіана фон Кенігсегга, то Sadair's Spear названий на честь скакуна, на якому Єско фон Кенігсегг брав участь у своєму фінальному перегоні в 1976 році. Це найбільш радикальна версія Jesko. З першого погляду видно, що Sadair's Spear заточений під трек. У гіперкара — розвинений аеродинамічний обвіс: масивне антикрило, карбоновий спліттер, накладки на пороги і дифузор. У колісних арках і під днищем встановлені додаткові аеродинамічні елементи. На моторному відсіку розміщені великі повітрозабірники. Такий аеропакет створює притискну силу в 850 кг на 250 км/год, а його пікове значення становить 1765 кг. Встановлено карбонові диски з центральною гайкою — 20-дюймові спереду і 21-дюймові ззаду. За рахунок зменшення маси (в тому числі за рахунок видалення шумоізоляції), споряджена вага зменшилася на 35 кг і тепер становить 1385 кг. Головним нововведенням в салоні стали нові карбонові крісла, що забезпечують кращу фіксацію тіла при високих навантаженнях. За бажанням встановлюються шеститочкові ремені безпеки, хоча можна вибрати і стандартні. Центральний селектор прибрали, замінивши його тримачем ключа, а перемикання режимів трансмісії тепер здійснюється тільки підрульовими пелюстками. Інтер'єр оброблений шкірою та алькантарою. Обладнання включає мультимедіа з Apple CarPlay, клімат-контроль, помічник паркування, USB-порти та бездротову зарядку. Також є фірмова система Autoskin з електричним керуванням дверима і рухомими елементами кузова — все це активується однією кнопкою. Двигун залишився колишнім — V8 5.1 twin-turbo власного виробництва з плоским колінчастим валом і системою сухого картера, але його потужність трохи збільшена: на звичайному паливі з 1280 до 1300 к.с., на біоетанолі E85 — з 1600 до 1625 к.с. Крутний момент залишився незмінним — 1500 Нм. У парі працює та ж дев'ятиступінчаста трансмісія LST (Light Speed Transmission), яка передає тягу на задню вісь з електронно керованим диференціалом. Максимальна швидкість досягає 360 км/год. Підвіска з амортизаторами Triplex переналаштована під гоночний характер — покращена керованість на трасі. Завдяки всім удосконаленням Sadair's Spear виявився швидшим за звичайний Jesko на трасі Gotland Ring на 1,1 секунди. Виробництво буде обмежено лише 30 екземплярами. Єдина можливість побачити гіперкар наживо — найближчий Фестиваль швидкості в Гудвуді. Як це часто буває з Koenigsegg, весь тираж був розкуплений ще до офіційної прем'єри.
- Кросовер Ford Explorer отримав позашляхову версію Tremor
У актуального Ford Explorer шостого покоління вже була модифікація з підвищеними позашляховими можливостями — Timberline. Але після оновлення моделі в минулому році ця версія зникла з лінійки. Тепер її замінив новий варіант — Explorer Tremor. Назва Tremor вже використовується для пікапів Ford, а минулого року вона з'явилася і на позашляхових моделях Everest і Expedition. За тим же принципом тепер створений і Explorer Tremor. Від звичайних версій кросовера він відрізняється жовтими декоративними вставками на кузові і горизонтальною смугою в решітці радіатора з вбудованими прожекторами. Крім того, він має перероблені бампери, які покращують геометричну прохідність, а також встановлений металевий захист дна. Стандартне обладнання включає оригінальні 18-дюймові диски та позашляхові шини Bridgestone Dueler. Інтер'єр також отримав жовті акценти — вони є на сидіннях, оббивці дверей, передній панелі та кермі. Модифікація Tremor пропонується з багатим обладнанням вже «в базі»: є помічник CoPilot 360 2.0 з круговим оглядом, а також напівавтономна система водіння BlueCruise 1.5. Передні сидіння оснащені функцією масажу, а за додаткову плату доступна преміальна аудіосистема B&O з 14 динаміками. Підвіска у версії Tremor піднята на 25 мм, тут використовуються інші пружини та стабілізатори. Позашляхова модифікація комплектується повнопривідною трансмісією за замовчуванням, тоді як у інших версій Explorer повний привід — це опція. Додатково встановлюється задній самоблокуючий диференціал Torsen. Для Tremor передбачено два варіанти двигуна. Базовий — 2,3-літровий турбодвигун EcoBoost потужністю 304 к.с. і 420 Нм. Альтернатива — 3,0-літровий V6 EcoBoost, який розвиває 406 к.с. і 563 Нм. В обох випадках використовується 10-ступінчаста автоматична коробка передач. Поява Ford Explorer Tremor в дилерських центрах США очікується восени, ціни ще не оголошені. Але, враховуючи рівень обладнання та позашляховий потенціал, можна припустити, що новинка буде коштувати на рівні топових версій, таких як Explorer ST з V6 3.0, ціна якого починається від 55 тисяч доларів.
Спеціальні пропозиції від дилерів Fiat Panda CROSS
Ласкаво просимо на сторінку Fiat Panda CROSS на CarsApp — вашого надійного онлайн каталогу нових автомобілів в Україні. Fiat Panda CROSS відомий своїми інноваціями, надійністю та відмінним дизайном. У нашому каталозі ви знайдете всі нові авто Fiat Panda CROSS, доступні на українському ринку. Порівнюйте різні моделі за технічними характеристиками, додайте улюблені авто до обраного та зв’яжіться з офіційними дилерами для отримання найкращих пропозицій.
На CarsApp ви можете обирати серед різноманітних моделей Fiat Panda CROSS : від стильних седанів і кросоверів до потужних позашляховиків. Наш сервіс допоможе вам зробити обґрунтований вибір та знайти автомобіль, який відповідає вашим потребам.
Переваги вибору Fiat Panda CROSS на CarsApp:
● Всі нові авто Fiat Panda CROSS на одній сторінці.
● Можливість порівняння моделей для швидкого та зручного вибору.
● Актуальна інформація про наявність авто та спеціальні пропозиції від дилерів.
● Збереження обраних автомобілів для подальшого перегляду.
Оберіть свою модель Fiat Panda CROSS та дізнайтеся більше про її комплектацію, вартість та умови покупки. За допомогою CarsApp процес пошуку та порівняння авто стає швидким та зручним!
Читати далі