Нова Toyota Land Cruiser FJ: найкомпактніший і найдоступніший у родині
З 2006 по 2022 рік компанія Toyota випускала стильний позашляховик FJ Cruiser, чий індекс і ретродизайн недвозначно натякали на натхнення — легендарний Land Cruiser FJ, який виробляли з 1960 по 2001 рік. Здавалося, історія моделі завершена, однак навесні цього року з’явилися знімки японської брошури з новою Toyota Land Cruiser FJ. Тепер автомобіль офіційно представлено.
Зовні Land Cruiser FJ виконаний у брутальному стилі з великою кількістю гранчастих форм і нефарбованого пластику. Подібно до старшого Prado J250, він має два варіанти оформлення передньої частини — з прямокутними або круглими фарами. Задня частина нагадує концепт Toyota FT-4X (2017): масивна стійка і багажні двері оригінальної форми, які тепер відкидаються та несуть запасне колесо. Цікава деталь — знімні кутові елементи бамперів, що спрощують ремонт у разі пошкоджень. Для моделі одразу підготовлено широку лінійку заводських позашляхових аксесуарів, яку демонструє версія з круглими фарами.
Land Cruiser FJ — найкомпактніший представник сімейства. Його розміри: довжина 4575 мм, ширина 1855 мм, висота 1960 мм. Для порівняння, Prado значно більший — 4925×1980×1870 мм, а колісна база коротша (2580 мм проти 2850 мм). Такі пропорції з мінімальними звисами забезпечують відмінну геометричну прохідність, а також заявлено великі ходи підвіски та радіус розвороту лише 5,5 м. Отже, на бездоріжжі молодший FJ не поступатиметься старшим моделям.
Інтер’єр витримано в стриманій, «грубуватій» стилістиці старших «Крузаків». Використано триспицеве кермо з численними кнопками, масивний важіль коробки передач, а на верхній частині торпедо розміщено широку полицю. Екран мультимедіа та панель приладів об’єднані у спільний блок, але остання має власний козирок. Передбачено окремий пульт клімат-контролю, великі ручки на стелі та стійках, а також повний набір електронних асистентів Toyota Safety Sense.
Новинка побудована на рамній платформі IMV, спільній із Hilux та Fortuner, хоча спеціально для FJ її посилили. Це не архітектура GA-F, яку мають Land Cruiser 300 і Prado, проте вона забезпечує належну міцність і надійність. Поки що оголошено лише один двигун — 2,7-літровий бензиновий атмосферник (163 к.с., 246 Нм), у парі з шестиступінчастим «автоматом» і повним приводом part-time.
Компанія Toyota зазначає, що новий FJ відкриває четвертий напрям у лінійці Land Cruiser:
• Land Cruiser 300 — вершина лінійки,
• «Сімдесятка» — еталон витривалості,
• Prado — універсальний позашляховик,
• FJ — стартовий, найбільш доступний варіант.
Саме тому його збиратимуть у Таїланді разом із Hilux, роблячи ставку на країни Глобального Півдня. Водночас шлях до Європи та США для нього закритий. Повна прем’єра Toyota Land Cruiser FJ відбудеться на автосалоні в Токіо, а серійне виробництво стартує у 2026 році.