JavaScript is required
News Image

Розкрито характеристики першого електромобіля Ferrari

11.10.2025

Після кількох років очікування перший електромобіль Ferrari нарешті наближається до серійного виробництва. Проєкт стартував ще у 2020 році — в час, коли електромобілі здавалися майбутнім індустрії. Хоча інтерес до них нині зменшився, Ferrari не згорнула ініціативу. Минулого року компанія відкрила новітній завод E-Building, де виготовлятимуть електродвигуни, редуктори, тягові батареї та складатимуть електромобілі. Тепер же італійці розкрили перші технічні подробиці свого дебютного EV — Ferrari Elettrica.

image

Шасі моделі побудоване за схемою «скейтборд», із інтегрованими підвісками, силовими вузлами та батареєю в підпіллі. Основна конструкція та кузов виконані з алюмінію, 75% якого — перероблений, що зменшує вуглецевий слід виробництва. Особливу увагу приділено пасивній безпеці: енергопоглинаючі зони розміщено не лише спереду та ззаду, а й у порогах, де також захищено акумулятор. Нижня частина батареї має додатковий щит.

image

Щоб зберегти фірмову керованість Ferrari, електромобіль отримав коротку колісну базу (2960 мм), повністю кероване шасі та низький центр ваги. Кокпіт зміщено вперед — як у середньомоторних бензинових моделей марки. Маса — 2300 кг, з розподілом 47:53 на користь задньої осі.

Підвіска встановлена на порожнистих алюмінієвих підрамниках, що забезпечує жорсткість і водночас знижує рівень шуму. Застосовані електронно керовані амортизатори Multimatic з 48-вольтовими актуаторами замість стабілізаторів, знайомі з Purosangue та гіперкара F80. Для Elettrica їх удосконалили — додали термопари для точного контролю температури й полегшили на 2 кг кожен.

Силова установка включає чотири синхронні електродвигуни, по одному на кожне колесо. Кожен модуль містить редуктор та інвертор власної розробки Ferrari. Передній вузол важить 65 кг, розвиває 285 к.с. і 280 Нм, з максимальною швидкістю обертання 30 000 об/хв. Для економії енергії передбачене зчеплення, яке може відключати передній привід. Задній силовий модуль потужніший (129 кг, 25 500 об/хв), а його віддача — 843 к.с. і 710 Нм. Сукупна потужність установки перевищує 1000 к.с. (орієнтовно 1128 к.с.). За попередніми даними, електромобіль розганятиметься до 100 км/год за 2,5 секунди та розвиватиме 310 км/год.

Батарея, розроблена у Маранелло, має ємність 122 кВт·год і напругу 880 В. Вона складається з 210 осередків, зібраних у 15 модулів, і розміщена в окремому корпусі — не інтегрована в кузов, як у сучасних cell-to-body системах. Така конструкція дозволяє легко знімати батарею для обслуговування. Максимальна потужність зарядки — 350 кВт, запас ходу — понад 530 км.

Серед інновацій — система Torque Shift Engagement, яка адаптує тягу окремих моторів під стиль водіння та обраний режим руху. Режими перемикаються правою пелюсткою, а ліва відповідає за силу рекуперації. Окремо варто відзначити систему посилення звуку електродвигунів: замість імітації звуку ДВС через аудіосистему, у Ferrari використали спеціальні датчики, які знімають реальні вібрації моторів і підсилюють їх, як у електрогітарі, створюючи автентичний «живий» звук.

image

Раніше Ferrari планувала представити Elettrica наприкінці 2025 року, але тепер прем’єра перенесена: зовнішність та інтер’єр покажуть на початку 2026-го, а повна презентація відбудеться весною того ж року.