JavaScript is required
News Image

Представлений ювілейний хот-хетч Volkswagen Golf GTI Edition 50

21.06.2025

Модель Volkswagen Golf GTI святкує 50-річний ювілей. Вперше хетчбек був представлений у вересні 1975 року на автосалоні у Франкфурті, проте надійшов у продаж лише через рік. За аналогічною схемою проходить і дебют ювілейної версії Volkswagen Golf GTI Edition 50: офіційна прем'єра відбулася сьогодні, а старт продажів запланований на початок 2026 року. Тим не менш, всі характеристики новинки вже розкриті.

Зовнішній вигляд ювілейної модифікації Edition 50 виділяється великою кількістю чорних елементів. Дах, бічні дзеркала і вихлопні патрубки пофарбовані в чорний колір. Також на спойлері та дзеркалах розміщені логотипи спеціальної серії. Для фарбування кузова пропонується п'ять варіантів, включаючи унікальні відтінки зеленого Dark Moss і червоного Tornado.

Інтер'єр хот-хетча оснащений спортивними сидіннями з інтегрованими підголівниками і вираженою бічною підтримкою. Оббивка виконана з фірмової картатої тканини GTI в поєднанні з синтетичним велюром. Ювілейний логотип присутній на кермі та накладках на порогах. Килимки в салоні отримали контрастну строчку, а педалі — яскраво-червоні накладки.

Основний акцент у версії Edition 50 — на техніці. Турбований двигун 2.0 TSI видає 325 к.с. і 420 Нм — майже як у топової повнопривідної версії Golf R (333 к.с. і 420 Нм). При цьому Golf GTI традиційно має привід тільки на передні колеса. У порівнянні з модифікацією GTI Clubsport приріст потужності склав 25 к.с., а крутного моменту — 20 Нм. В якості трансмісії використовується виключно семиступінчаста роботизована коробка DSG. Для підвищення керованості перенастроєні підвіски: стійки McPherson спереду і багатоважіль ззаду. Кліренс знижений на 15 мм відносно стандартного GTI. Максимальна швидкість обмежена на рівні 270 км/год, а розгін до 100 км/год займає 5,5 секунди — на 0,1 с швидше, ніж у Clubsport. Компанія також вперше оприлюднила час розгону до 200 км/год — 16,8 с.

image

Тим, хто бажає ще більше драйву, доступний додатковий пакет GTI-Performance. Він включає посилені кріплення підвіски, жорсткіші пружини та адаптивні амортизатори з новим налаштуванням. Кліренс додатково знижується на 5 мм. Серед відмінних елементів — ковані 19-дюймові диски Warmenau, які легші за стандартні на 3 кг. Також встановлені напівслики Bridgestone Potenza Race, які важать на 1,1 кг менше звичайних шин. Титанова вихлопна система від Akrapovič дозволяє знизити масу ще на 11 кг.

Саме версія з пакетом GTI-Performance стала найшвидшим серійним автомобілем марки Volkswagen на трасі Нюрбургринг: відстань в 20,8 км вона подолала за 7 хвилин і 46,13 секунди. Це швидше, ніж результат повнопривідного Golf R, зафіксований три роки тому (7 хвилин 47,31 секунди). Тим не менш, титул найшвидшого передньопривідного автомобіля на Нюрбургринзі залишається за Honda Civic Type R, який показав у 2023 році результат 7:44,88.

За майже 50 років виробництва було випущено понад 2,5 мільйона екземплярів Golf GTI, що робить його наймасовішим представником хот-хетчів у світі. Живу новинку покажуть вже в ці вихідні в рамках 24-годинної гонки на Нюрбургринзі. Продажі стартують на початку наступного року, а ціни ще не оголошені. Ймовірно, ювілейна версія виявиться дорожчою за поточну модель Golf GTI Clubsport, вартість якої починається від 49 тисяч євро.