Автовиробники починають відмовлятися від протоколу Apple CarPlay Ultra
У травні Apple представила оновлену версію своєї автомобільної платформи — CarPlay Ultra, яка буде вперше реалізована на автомобілях Aston Martin. Спочатку підтримку технології пообіцяли 14 брендів, включаючи Acura, Audi, Ford, Honda, Infiniti, Jaguar, Land Rover, Lincoln, Mercedes-Benz, Nissan, Polestar, Porsche, Renault і Volvo. Пізніше до списку додалися південнокорейські Hyundai, Kia і Genesis. Однак, як повідомляє The Financial Times, багато з цих брендів переглядають свої наміри або взагалі відмовляються від впровадження CarPlay Ultra.
За інформацією видання, Mercedes-Benz, Audi, Polestar і Volvo вирішили не інтегрувати CarPlay Ultra у свої автомобілі. Представник групи Renault, який побажав залишитися анонімним, навіть попередив Apple: «Не втручайтеся в наші медіаплатформи». У свою чергу, Audi офіційно підтвердила відмову від нового протоколу, зосередившись на розробці власної системи MMI, яка підтримує підключення мобільних пристроїв через внутрішні технології. Компанії Ford, Nissan та Infiniti ухилилися від конкретних коментарів. А Jaguar і Land Rover повідомили, що проводять оцінку можливих ризиків.
Що викликає таку настороженість у виробників? При цьому більшість з них не планують відмовлятися від попереднього варіанту CarPlay, тільки від його вдосконаленої версії. Причина в тому, що CarPlay Ultra забезпечує більш тісну інтеграцію з системами автомобіля: крім мультимедіа, він може взаємодіяти з електронними блоками, відповідальними за водіння та безпеку. Таким чином, Apple потенційно отримує доступ до ключової технічної інформації, включаючи телеметрію та внутрішні дані автомобілів.
Крім того, автоконцерни все активніше розробляють власні цифрові екосистеми, прагнучи зробити медіаплатформи джерелом доходу — за рахунок платних підписок, сервісів, контенту та вбудованої реклами. У разі використання платформи Apple всі ці доходи дістануться стороннім компаніям, що суперечить бізнес-інтересам виробників. Тому не дивно, що першою CarPlay Ultra отримає невеликий бренд Aston Martin, який не має ресурсів для розробки власної мультимедійної системи.