Представлено Nissan Leaf третього покоління
Через 15 років після появи першого серійного електромобіля Leaf, який розійшовся тиражем майже 700 тисяч екземплярів, Nissan показав абсолютно нову модель. Хоча ідея третього покоління була озвучена давно (перший тизер з'явився ще чотири роки тому), реалізація зайняла більше часу через труднощі всередині компанії. Тепер оновлений Nissan Leaf офіційно представлений.
У новому поколінні Leaf перетворився з хетчбека на компактний купеподібний кросовер. Дизайн задньої частини з чорною глянцевою вставкою і вбудованими ліхтарями нагадує спорткар Nissan Z. Цікаво, що розміри автомобіля стали меншими: колісна база скорочена з 2700 до 2690 мм, довжина — з 4490 до 4350 мм (у європейській версії). Варіант для США має більш масивні бампери і загальну довжину 4405 мм. Ширина становить 1810 мм, висота — 1550 мм в Європі і 1557 мм в Америці. Колісні диски — 18 або 19 дюймів, при цьому для Європи пропонуються більш вузькі шини 195/60 R18, що дозволило досягти кращої аеродинаміки — коефіцієнт Cx 0,25 (проти 0,26 на інших ринках).
Всередині автомобіля — просторий салон завдяки плоскій підлозі і відсутності центрального тунелю. Між передніми сидіннями розташований багатофункціональний підлокітник з місцем для бездротової зарядки і підстаканниками. Передня панель виконана в два рівні і об'єднує екрани приладової панелі і мультимедіа. У базових версіях використовуються два дисплеї по 12,3 дюйма, у дорожчих — збільшені до 14,3 дюйма. Медіасистема підтримує Wi-Fi, Apple CarPlay і Android Auto, а також включає фірмову платформу NissanConnect.
Серед опцій — аудіосистема Bose з десятьма динаміками, включаючи вбудовані в передні підголівники, і електрохромний панорамний дах з секційною затемненою поверхнею (без шторки). Інтер'єр може бути оброблений тканиною, екошкірою або преміум-матеріалом TailorFit. Об'єм багажника — 420 літрів в американській версії і 437 літрів — в європейській.
Технічні дані
Автомобіль створений на модульній платформі AmpR Medium (також відомій як CMF-EV), яку використовують моделі Renault Scenic E-Tech і Nissan Ariya. Спереду — стійки McPherson, ззаду — незалежна багатоважільна підвіска (на відміну від колишньої напівзалежної). Електродвигун розташований на передній осі і об'єднаний з редуктором і інвертором в один блок, компактніший за попередній на 10% і з меншими вібраціями (на 75%).
Базова модифікація оснащена батареєю на 52,9 кВт·год і електродвигуном потужністю 174 к.с. і 345 Нм. У більш потужної версії — акумулятор на 75,1 кВт·год і двигун з 214 к.с. і 355 Нм. Максимальна швидкість обмежена 160 км/год в обох версіях, але розгін до 100 км/год займає 8,6 і 7,6 секунди відповідно. Обидві батареї мають рідинну систему охолодження. Маса електромобіля — від 1794 до 1982 кг залежно від конфігурації. Запас ходу по циклу WLTP становить 436 і 604 км, а при русі на постійній швидкості 130 км/год — 224 і 330 км відповідно.
У стандартній версії передбачений зарядний модуль на 7,4 кВт і можливість швидкої зарядки потужністю до 105 кВт. У старших версіях — 11 кВт і 150 кВт відповідно. У США новий Leaf стане першою моделлю бренду з роз'ємом NACS, який дозволяє підключатися до мережі Tesla Supercharger. Також електромобіль оснащений розеткою на 1500 Вт для живлення зовнішніх приладів.
Основним ринком збуту нового Leaf стануть США — продажі автомобілів, вироблених в Японії, почнуться восени 2025 року. Для Європи машини будуть збиратися у Великій Британії, а старт продажів запланований на весну 2026 року. Ціни ще не оголошені.