IVECO eJolly та eSuperJolly розширили лінійку фургонів
Компанія IVECO — один з провідних виробників важких вантажівок в Європі, проте в останні роки активно нарощує присутність в сегменті легких комерційних автомобілів. Причому робить це виключно в області електромобілів! Мова йде не про власну розробку, а про співпрацю у форматі OEM та бейдж-інжинірингу. Так, восени минулого року дебютувала лінійка вантажівок IVECO eMoovy, які по суті є адаптованими версіями південнокорейських моделей Hyundai ST1. Зараз же представлені відразу дві нові моделі за аналогічною схемою.
Цього разу донорами стали автомобілі з модельного ряду концерну Stellantis, який, як і IVECO, знаходиться під контролем сім'ї Аньеллі. Новий фургон IVECO eJolly — представник платформи K0, тобто він є технічним аналогом моделей Citroen e-Jumpy, Peugeot e-Expert, Fiat E-Scudo, Opel Vivaro Electric і Toyota Proace Electric. Для версії від IVECO створено оригінальний дизайн передньої частини і трохи змінений передній бампер, але світлотехніка ідентична моделям Fiat.
З точки зору техніки відмінностей від побратимів немає. IVECO eJolly оснащений передньопривідною силовою установкою з електродвигуном потужністю 136 к.с. і крутним моментом 260 Нм. Можливі два варіанти акумулятора — на 49 або 75 кВт·год. Запас ходу становить 224 або 352 км відповідно. Повна маса — від 2,8 до 3,2 тонн, а максимальна вантажопідйомність — 1175 кг. Таким чином, модель eJolly розташована в лінійці IVECO нижче eMoovy з максимальною масою 3,5 т. Крім того, eMoovy пропонується в декількох варіантах — як шасі, бортова вантажівка або фургон з панельним кузовом, тоді як eJolly — це виключно суцільнометалевий фургон висотою 1,9 м, придатний для в'їзду на криті парковки.
Другою новинкою став великогабаритний фургон IVECO eSuperJolly. Він є близнюком моделей Fiat E-Ducato, Citroen e-Jumper, Peugeot e-Boxer, Opel Movano Electric, Ram ProMaster EV і Toyota Proace Max Electric. Версія від IVECO має перероблений передній бампер і фірмові логотипи, але в іншому немає змін. Машина пропонується у версіях з повною масою від 3,5 до 4,25 т, об'єм вантажного відсіку може досягати 17 м³. Всі модифікації оснащені переднім приводом і електродвигуном потужністю 272 к.с. і 410 Нм, що живиться від батареї ємністю 110 кВт·год. Заявлений запас ходу — до 420 км.
Для чого потрібні ще одні варіанти вже існуючих фургонів? Перш за все, це вигідно великим корпоративним клієнтам, які вже використовують продукцію IVECO і тепер зможуть поповнити парк без переходу на інші марки і зберігши звичну сервісну інфраструктуру. Враховуючи наявність власної електричної моделі IVECO eDaily з рамною конструкцією і широким набором конфігурацій, тепер в лінійці легких електромобілів бренду представлені чотири сімейства з машинами повною масою від 2,8 до 7,2 т. Поставки фургонів eJolly в Європу почнуться в першому кварталі 2026 року, а eSuperJolly вийде на ринок в другому кварталі того ж року.