Новий електричний Mercedes-Benz GLC: еволюція замість EQC
Поряд із BMW iX3 на виставці IAA в Мюнхені свою прем’єру отримав головний суперник — електричний кросовер із довгою офіційною назвою Mercedes-Benz GLC with EQ Technology. Фактично він замінює невдалу модель EQC, яка протрималася на конвеєрі лише чотири роки й була знята з виробництва у 2023-му без оновлення. Хоча новинці залишили знайомий індекс GLC, спільного з паливною версією вона не має, тож у лінійці одночасно існуватимуть два різні Mercedes GLC.
GLC with EQ Technology побудований на новій «візитці» марки — платформі MB.EA з 800-вольтовою електричною архітектурою. Габарити моделі: довжина 4845 мм, ширина 1913 мм, висота 1644 мм. Колісна база — 2972 мм, що більше, ніж у EQC і навіть у звичайного GLC. Ходова частина зберегла знайому компоновку — двоважільна передня підвіска та багатоважільна ззаду. За доплату доступні адаптивна пневмопідвіска Airmatic та заднє підрулювання. Як і у S-Class, підвіска може змінювати налаштування в режимі реального часу, орієнтуючись на дані з камер та навігації. Обіцяно високий комфорт навіть із 21-дюймовими колесами.
Першою на ринок вийде топ-версія Mercedes-Benz GLC 400 4Matic with EQ Technology. Вона оснащена двомоторною установкою з повним приводом загальною потужністю 489 к.с. Задній мотор інтегрований з двоступінчастим редуктором та інвертором на SiC-базі, передній — з одноступінчастим редуктором та можливістю повного відключення для економії енергії. Такий GLC розганяється до 100 км/год за 4,3 секунди, розвиває 210 км/год і може тягнути причеп масою до 2400 кг.
Літій-іонний акумулятор з графіто-силіконовим анодом має ємність 94 кВт·год, чого вистачає до 713 км пробігу за WLTP. Максимальна швидкість зарядки — 330 кВт: за 10 хвилин можна отримати близько 300 км запасу ходу. Стандартна сесія від 10 до 80% триває 22 хвилини. Рекуперація до 300 кВт дозволяє у більшості випадків обходитись без фрикційних гальм. Для підвищення ефективності застосовується і тепловий насос.
Впізнаваною рисою стала велика «фальш-решітка» з інтегрованим підсвічуванням у 942 світлодіоди (опція). У фари та задні ліхтарі вбудовані фірмові світлодіодні зірки. Завдяки втопленим ручкам і опрацьованій аеродинаміці коефіцієнт опору знижено до 0,26.
Головний акцент салону — MBUX Hyperscreen діагоналлю 39,1 дюйма, що простягається на всю передню панель. Екран підтримує локальне затемнення завдяки понад тисячі світлодіодів, але пропонується лише як опція. Стандартом є блок із трьох дисплеїв під спільним склом: 10,3 дюйма для приладів та по 14 дюймів для центрального та пасажирського екранів. У базі правий дисплей має обмежений функціонал, а для повної мультимедійності потрібен розширений пакет.
Мультимедійна система MBUX 4.0 працює на базі ОС MB.OS з інтеграцією двох AI (Google та Microsoft), підтримує сторонні застосунки (понад 40) і має обчислювальну потужність 254 TOPS. Є вдосконалений голосовий асистент. Автопілот MB.Drive використовує 10 камер, 5 радарів і 12 ультразвукових сенсорів, підтримує кілька рівнів автономності та просунутий автопаркувальник, але без лідара.
Серед оснащення: багатокольорове підсвічування, електрохромний дах Sky Control із 9 сегментами, акустика Burmester 4D. Для салону пропонуються шкіра Softtorino, наппа та повністю веганський варіант, який уже отримав сертифікацію Vegan Society — вперше для серійного авто. Багажник має об’єм 570 літрів, зі складеними спинками — до 1740 літрів, а під капотом є додатковий відсік на 128 літрів.
Випускатимуть електричний GLC на заводі у Бремені, де раніше збирали EQC. Старт продажів очікується у першій половині 2026 року. Поряд із топовим GLC 400 4Matic пізніше з’являться простіші версії з заднім приводом та спортивна модифікація AMG.