Представлено новий Mercedes-Benz GLB: поки що тільки електромобіль
Кросовер Mercedes-Benz GLB увійшов до модельної лінійки бренду влітку 2019 року, а разом із «родичем» GLA пройшов легкий рестайлінг навесні 2023-го. Про підготовку до нового покоління стало відомо заздалегідь: у вересні на дорогах сфотографували тестовий зразок у камуфляжі, а в листопаді виробник опублікував перші фото інтер’єру. Тепер друге покоління Mercedes-Benz GLB офіційно презентоване — і на старті продажів модель буде доступна виключно у вигляді електромобіля.
Це пов’язано з тим, що новий GLB замінить не лише попередню бензинову версію, а й електричний EQB, який дебютував навесні 2021 року та пережив оновлення через два роки. Незважаючи на помірний попит на електричний варіант і загальне зниження інтересу до EV, Mercedes не відмовляється від стратегії електрифікації, а лише коригує її. Відтепер версії з ДВЗ та електромобілі будуть представлені в межах однієї моделі.
Зовні новинка успадковує стиль останніх CLA та електричного GLC. Спереду розташована панель, стилізована під решітку радіатора, що має 94 світлодіоди у формі фірмових зірок. Такими ж трипроменевими зірками оформлені фари та вертикальні задні ліхтарі, які з’єднані світловою смужкою. Традиційні ручки дверей замінені сучасними висувними. У другому поколінні Mercedes-Benz GLB став більшим: довжина складає 4732 мм (+98 мм), ширина — 1861 мм (+27 мм), колісна база — 2889 мм (+60 мм). Висота, навпаки, зменшилася до 1687 мм (–14 мм). Максимальний розмір коліс — 20 дюймів.
У салоні новий Mercedes-Benz GLB повторює передню частину інтер’єру від нового CLA. Додаткова панель MBUX Superscreen становить собою суцільне скляне полотно по всій ширині та містить три дисплеї: приладовий на 10,25 дюйма, центральний 14-дюймовий екран мультимедіа та 14-дюймовий тачскрін для переднього пасажира. У базових комплектаціях на місці правого дисплея встановлена декоративна панель зі зірочками Mercedes, яку опціонально можна підсвітити. Медіасистема працює на фірмовій ОС четвертого покоління з голосовим помічником та елементами штучного інтелекту. При цьому задіяно дві мовні моделі — Microsoft (ChatGPT4o) і Google Gemini. Графічна частина працює на ігровому рушії Unity. Адаптивний круїз-контроль MB.DRIVE включає 10 камер, 5 радарів, 12 ультразвукових датчиків і високопродуктивний комп’ютер із рідинним охолодженням. У топових версіях передбачені автопілот другого рівня та просунута система паркування.
Залежно від модифікації інтер’єр здатен вмістити п’ятеро або семеро пасажирів. У семимісному виконанні на третьому ряду можуть зручно розташуватися люди зростом до 1,71 м. Сидіння другого ряду мають поздовжнє регулювання на 140 мм (доступне для п’ятимісних варіантів). Об’єм багажника становить 540 л у п’ятимісних версіях і 480 л у семимісних, а зі складеними задніми сидіннями він збільшується до 1715 л або 1605 л відповідно. Під капотом передбачене додаткове відділення на 127 л.
Першими на ринку з’являться дві електричні версії. Модифікація Mercedes-Benz GLB 250+ оснащена одним електромотором (272 к.с., 335 Нм) із двоступінчастим редуктором та приводом на задню вісь. Така конфігурація забезпечує розгін 0–100 км/год за 7,4 секунди. Версія 350 4Matic має два двигуни та повний привід (354 к.с., 515 Нм), що дозволяє розігнатися до «сотні» за 5,5 секунди. Максимальна швидкість обох виконань — 210 км/год. Усі модифікації здатні буксирувати причіп масою до 2000 кг. Також заявлена потужність рекуперації до 200 кВт.
Акумулятор NMC ємністю 85 кВт⋅год забезпечує задньопривідній версії запас ходу до 631 км, а повнопривідній — до 614 км. 800-вольтна архітектура дає можливість заряджатися потужністю до 320 кВт — цього достатньо, щоб отримати енергію для 260 км пробігу за 10 хвилин. Максимальна потужність бортового зарядного пристрою — 22 кВт. Для підвищення ефективності новий GLB обладнаний тепловим насосом. Крім того, є можливість підключати зовнішні електроприлади.
У майбутньому лінійку доповнить більш доступна електроверсія, а згодом — гібрид із 48-вольтовою системою. Така модифікація буде запропонована в трьох рівнях потужності та з переднім або повним приводом. Всі гібриди отримають новий 1,5-літровий турбомотор M252 — перший представник сімейства FAME (Family of Modular Engines), створеного спільно з Geely. У парі з ним працюватиме восьмиступінчастий преселективний робот із інтегрованим електромотором та батареєю на 1,3 кВт⋅год без можливості зарядки від мережі. Поповнення енергії забезпечить система рекуперації потужністю до 25 кВт. Головною зовнішньою рисою гібридів стане класична решітка радіатора з хромованим логотипом.
У Німеччині вже доступне попереднє замовлення на нові електричні модифікації. Стартова ціна Mercedes-Benz GLB 250+ з EQ Technology становить 59 тисяч євро, а за GLB 350 4Matic з EQ Technology просять щонайменше 62 тисячі євро. Перші поставки очікуються навесні наступного року.