Кросовер Kia EV5: корейське виробництво та нові напрямки продажів
Ще в 2023 році бренд Kia представив електричний кросовер середнього розміру EV5. Цей електрокар вже випускається в Китаї і продається на місцевому ринку, а також експортується в ряд країн Азії, Африки, Південної Америки, а також в Австралію і Нову Зеландію. Однак тільки зараз відбулася його європейська прем'єра, з якої розкрилися нові плани з виробництва та продажу моделі.
Дизайн EV5 розроблений під керівництвом Каріма Хабіба у фірмовій стилістиці Opposites United, і з виходом на європейський ринок зовнішній вигляд машини залишився колишнім. Нагадаємо, за габаритами EV5 близький до подовженої версії Kia Sportage: довжина — 4610 мм, ширина — 1875 мм, висота — 1675 мм. Колісна база — 2750 мм, кліренс — 167 мм. Пропонується три варіанти колісних дисків — 18 і 19 дюймів.
В інтер'єрі акцент зроблений на зручність: рівна підлога забезпечує більше місця для ніг. Передбачено безліч варіантів трансформації та велику кількість ніш для зберігання. Передня панель об'єднує два екрани — приладової панелі і мультимедіа (по 12,3 дюйма), між ними розташований окремий дисплей для клімат-контролю. Селектор трансмісії розташований на рульовій колонці, а центральний тунель відведений під підстаканники і платформу для бездротової зарядки. Об'єм багажника ззаду — 566 літрів (або 1650 літрів при складених сидіннях), додатковий передній відсік — 44,4 літра.
В основі EV5 — спрощена платформа E-GMP на 400 вольт. Спереду встановлена підвіска типу McPherson, ззаду — багатоважільна конструкція. У Китаї доступні як передньопривідні, так і повнопривідні версії потужністю 218 і 313 к.с., але для Європи поки заявлена тільки передньопривідна одномоторна модифікація з двигуном на 217 к.с. і 295 Нм. Розгін до 100 км/год займає 8,4 секунди, максимальна швидкість — 165 км/год, допустима маса причепа — 1200 кг. Головна відмінність — в типі батарей. Китайські версії оснащені літій-залізо-фосфатними акумуляторами FinDreams від BYD на 64,2 або 88,1 кВт·год, тоді як для Європи обрані NMC-батареї ємністю 60,3 або 81,4 кВт·год. Старша батарея забезпечує запас ходу до 530 км, а для версії GT-Line з 19-дюймовими дисками — до 505 км (за циклом WLTP). Зарядка від 10 до 80% займе близько 30 хвилин при потужності до 150 кВт.
Збірку європейських версій EV5 налагодять у Південній Кореї. Ці ж машини надійдуть і на внутрішній ринок Кореї, а також в Північну Америку. Однак поява кросоверів у європейських дилерів очікується не раніше кінця року, тому ціни ще не названі. Надалі лінійка буде розширена: з'являться версії з повним приводом, а також спортивна модифікація Kia EV5 GT з агресивним дизайном і 20-дюймовими колесами.