Новий Fiat 500 приміряв ДВЗ замість електромотора
Концерн Stellantis виправляє одну зі своїх наймасштабніших помилок на європейському ринку. З’явившись у 2020 році, Fiat 500 нового покоління був спроєктований виключно як електромобіль — і зазнав фіаско. Якщо попередній «п’ятисотий» у найкращі роки розходився тиражем 200—210 тисяч машин і навіть під кінець кар’єри знаходив по 170—180 тисяч покупців щороку, то нова модель безмежно далека від цих показників. У 2024 році на ринку Європи продано лише 91 тисячу «п’ятисотих» двох поколінь, і левову частку склали бензинові машини попереднього покоління, хоча їх виробництво було припинено ще влітку через посилення правил ЄС у сфері кібербезпеки та асистуючої електроніки. На щастя, управлінці Fiat заздалегідь почали бити на сполох — і ще на початку 2024 року було анонсовано розробку гібридного Fiat 500. Тепер він представлений офіційно.
Новий Fiat 500 Hybrid — один із тих рідкісних випадків, коли машину, з самого початку розроблену як електромобіль, конвертували у варіант із двигуном внутрішнього згоряння. Для цього «п’ятисотці» суттєво переробили днище й моторний відсік. Бензобак розміщено під заднім сидінням, а спереду на підрамнику встановлено силовий агрегат, повністю запозичений у попереднього «п’ятисотого».
Приставка Hybrid у цьому випадку надто гучна. Тому що трициліндровому атмосфернику 1.0 сімейства FireFly асистує лише 12-вольтовий стартер-генератор. Фактично він відповідає за роботу системи старт-стоп, а в перші секунди розгону допомагає розкручувати колінвал бензинового двигуна. Причому поки що заявлена лише шестиступенева механічна коробка передач, для важеля якої в салоні обладнано окремий подіум (у електромобіля — кнопкова панель управління трансмісією). Віддача силового агрегату наразі не вказана, але попередній Fiat 500 Hybrid із такою ж технікою, що випускався з 2020 по 2024 рік, мав 70 к.с. і 92 Нм.
Ззовні версія Hybrid відрізняється від електромобіля лише деталями: у передньому бампері збільшено кількість вентиляційних отворів, плюс під логотипом на носі з’явилась проріз для обдуву радіатора. Патрубок випускної системи сховано від очей. За оснащенням гібрид буде ідентичним електромобілю: є і віртуальні прилади, і мультимедійна система Uconnect 5 (10,25 дюйма), і комплекс електронних асистентів.
Як і електромобіль, Fiat 500 Hybrid буде запропоновано з трьома типами кузова: звичайний тридверний хетчбек, його версія під позначенням 3+1 (з однією задньою дверцяткою, що відкривається проти ходу), а також квазікабріолет із зсувним матерчатим дахом. Першою на ринок вийде вітальна версія під назвою Torino, адже виробництво «п’ятисоток» нового покоління ведеться на туринському заводі Mirafiori. Для гібридів лише модернізували складальну лінію.
Італійське походження неймовірно важливе для нинішньої влади Італії, яка виступає за відродження й нарощування виробництва всередині країни. Адже попередній «п’ятисотий» був прописаний у Польщі. Серійний випуск автомобілів Fiat 500 Hybrid розпочнеться в листопаді, і в найближчій перспективі це має збільшити обсяг виробництва на туринському заводі на 100 тисяч машин на рік.