Флагманський седан Polestar 5: серійна версія
Робота над цим проєктом стартувала давно: концепт-кар Polestar Precept вперше показали ще на початку 2020 року, а перше офіційне зображення серійної моделі з’явилося восени 2021-го. У холдингу Geely тоді планували, що Polestar 5 вийде на конвеєр вже на початку 2024 року, однак затримки з іншими моделями відклали його дебют. У результаті серійна прем’єра відбулася тільки зараз, на автосалоні IAA в Мюнхені, а до покупців машини потраплять лише у 2026-му. Проте сам електроседан вийшов справді цікавим.
Polestar 5 — це обтічний п’ятиметровий седан, орієнтований на конкуренцію з Porsche Taycan та Tesla Model S. Його висота складає всього 1420 мм, а завдяки ретельно прорахованій аеродинаміці вдалося обійтися без додаткових спойлерів: коефіцієнт Cd становить 0,24. Автомобіль комплектується колесами діаметром 20 або 22 дюйми.
Седан позбавлений заднього скла: стандартний панорамний дах довжиною понад два метри закінчується відразу за сидіннями другого ряду, після чого розташована кришка окремого багажника. Його місткість становить 365 літрів (плюс містке підпілля), а додатково передбачений передній відсік на 62 літри. Дзеркало заднього виду замінене дисплеєм, що транслює зображення з камери, а бокові дзеркала залишилися традиційними.
Салон виконаний у формулі 4+1: центральний підлокітник другого ряду з блоком управління кліматом та додатковими функціями можна скласти, щоб розмістити ще одного пасажира. Чотири основні сидіння створені спільно з Recaro й мають обігрів, вентиляцію та масаж у базовій комплектації. Спинки задніх крісел відкидаються електроприводом.
В обробці максимально використані екологічні матеріали й вторинна сировина, але також доступна й шкіра наппа. Приладовий 9-дюймовий екран закріплений на кермовій колонці й регулюється разом із нею, є проекційний дисплей. Центральна мультимедійна система має 14,5-дюймовий сенсорний екран і працює на Android Automotive OS. Стандартна акустика включає 10 динаміків, а за доплату можна встановити систему Bowers & Wilkins із 21 динаміком та потужністю 1680 Вт.
Polestar 5 базується на алюмінієвій платформі PPA (Polestar Performance Architecture), яка уніфікована з архітектурою SEA концерну Geely. Кузов повністю алюмінієвий, підвіска — пружинна: спереду подвійні важелі, ззаду багатоважільна схема. У стандарті — гальма Brembo з чотирипоршневими механізмами на передній осі. Передбачена система напівавтономного керування другого рівня: вона включає фронтальний радар, 11 камер та 12 ультразвукових датчиків, але без лідара.
Випускаються дві версії, обидві з двомоторним повним приводом. Задня вісь завжди оснащується власним модулем PX2 із потужним мотором (612 к.с., 660 Нм), двоступінчастим редуктором і двома зчепленнями, які дозволяють змінювати вектор тяги або повністю відключати привід для економії енергії. Таким чином, у режимі крейсу Polestar 5 працює як передньопривідний.
Базова версія Dual Motor має пікові характеристики 748 к.с. і 812 Нм, прискорюється до 100 км/год за 3,9 с. Варіант Performance розвиває 884 к.с. і 1015 Нм, розгін до «сотні» займає 3,2 с, а підвіска оснащена адаптивними амортизаторами. Максимальна швидкість обох версій обмежена на рівні 250 км/год.
Акумулятор у двох виконаннях однаковий — 800-вольтова літій-іонна батарея ємністю 112 кВт·год (корисна — 106 кВт·год). Постачальник елементів — компанія SK On. Максимальна потужність швидкісної зарядки — 350 кВт. Запас ходу за WLTP становить 670 км у версії Dual Motor і 565 км у Performance.
Polestar 5 вже можна замовити в Європі. Вартість базової модифікації становить 120 тисяч євро, а версія Performance оцінюється у 143 тисячі євро. Проте відвантаження серійних машин, які вироблятимуть у Китаї, стартує лише наступного року.