Концепція AMG GT XX продемонструвала потенціал нової архітектури
Проект цього електрокара був анонсований ще в 2021 році в рамках стратегії електрифікації Mercedes-Benz, коли ринок електромобілів стрімко розвивався. Саме тоді було оголошено про створення нової спеціалізованої платформи AMG.EA, призначеної для високопродуктивних електричних моделей. Незважаючи на те, що очікування щодо зростання сегмента виявилися надмірними, розробки в цьому напрямку тривають. І ось перед нами — перший представник нової архітектури: Mercedes-AMG GT XX, передсерійний концепт ліфтбека з п'ятьма дверима, спрямований на конкуренцію з Porsche Taycan.
Автомобіль вражає своїми габаритами: довжина — 5204 мм, ширина — 1945 мм, висота — всього 1317 мм. Дизайн максимально обтічний: майже всі повітрозабірники забезпечені активними заслінками. Заднє скло відсутнє, а в п'яті двері інтегрований висувний спойлер, здатний виконувати функцію повітряного гальма. На дні і в колісних арках є аеродинамічні канали, що забезпечують ефект Вентурі і притискну силу без масивних крил. Та й 21-дюймові ковані колеса оснащені активними елементами: автономні приводи в маточинах керують жалюзі. Підсумок — коефіцієнт аеродинамічного опору всього 0,198 при фронтальній площі 2,24 м².
Кузов пофарбований у спеціальну люмінесцентну емаль. У фарах вбудовані мініатюрні динаміки для імітації звуку та попередження пішоходів. Між задніми ліхтарями встановлена світлодіодна панель з більш ніж 700 діодів, яка може відображати, наприклад, рівень заряду.
Всередині салону використані перероблені матеріали — в тому числі компоненти зі старих гоночних шин, перероблених із застосуванням біотехнологій. Цей матеріал здатний імітувати натуральну шкіру, алькантару і навіть шовк, при цьому він легший і міцніший. Нові вуглепластикові сидіння з вбудованими підголівниками оснащені адаптивними подушками під різні статури. Можлива установка шеститочкових ременів безпеки — елемент чисто гоночний.
Перед водієм — кермо з безліччю кнопок, сигнальних індикаторів і пелюсток управління рекуперацією. Приладовий щит і мультимедіа MBUX об'єднані в один блок: діагональ дисплея 10,25 і 14 дюймів відповідно, вони працюють на операційній системі MB.OS. Центральний тунель — прозорий з підсвічуванням, стилізованим під високовольтну проводку. В обробці — велика кількість відкритого карбону і металу, що підкреслюють гоночний дух.
Головна технічна інновація платформи AMG.EA — осьові електродвигуни з магнітним потоком уздовж осі. Розроблені компанією Yasa (з 2021 року входить до складу Mercedes-Benz), вони на дві третини легші і на третину компактніші за традиційні радіальні двигуни при втричі більшій питомій потужності. Ці двигуни мають високу тягу та ефективність, завдяки, зокрема, масляному охолодженню. На передній осі встановлений один такий двигун з інтегрованою силовою електронікою і редуктором на основі карбіду кремнію, а на задній — два окремих двигуни по одному на кожне колесо. Сукупна віддача — понад 1 мегават (1360 к.с.), а максимальна швидкість перевищує 360 км/год.
Тягова батарея виготовлена за технологією NCMA (нікель, кобальт, марганець, алюміній), з кремнієвим анодом. Всередині — близько 3000 тонкостінних циліндричних осередків в алюмінієвому корпусі. Питома енергоємність досягає 300 Вт·год/кг, але точна ємність не розкрита. Для охолодження використовується діелектричне масло, яке безпосередньо контактує з елементами. Завдяки цьому акумулятор на 800 В забезпечує високу потужність, довговічність і підтримує надшвидку зарядку потужністю до 850 кВт. Всього за 5 хвилин можна поповнити запас ходу на 400 км.
Особлива гордість компанії — повністю внутрішня розробка AMG GT XX за участю фахівців команди Mercedes-AMG Formula 1. Серійна версія моделі з'явиться в 2026 році, а за нею вийде електричний AMG-кросовер на тій же платформі.