JavaScript is required
News Image

Гіперкар Koenigsegg Sadair's Spear: ще більш екстремальний, ніж Jesko!

26.06.2025

Koenigsegg Jesko був анонсований ще в 2019 році, проте поставки клієнтам стартували тільки влітку 2023-го. Виробничі потужності Koenigsegg дозволяють збирати не більше 40-50 автомобілів на рік, тому запланований випуск 125 одиниць Jesko ще не завершений. Тим не менш, компанія вже представила нову модифікацію. Якщо Jesko отримав ім'я на честь батька засновника марки Крістіана фон Кенігсегга, то Sadair's Spear названий на честь скакуна, на якому Єско фон Кенігсегг брав участь у своєму фінальному перегоні в 1976 році. Це найбільш радикальна версія Jesko.

З першого погляду видно, що Sadair's Spear заточений під трек. У гіперкара — розвинений аеродинамічний обвіс: масивне антикрило, карбоновий спліттер, накладки на пороги і дифузор. У колісних арках і під днищем встановлені додаткові аеродинамічні елементи. На моторному відсіку розміщені великі повітрозабірники. Такий аеропакет створює притискну силу в 850 кг на 250 км/год, а його пікове значення становить 1765 кг. Встановлено карбонові диски з центральною гайкою — 20-дюймові спереду і 21-дюймові ззаду. За рахунок зменшення маси (в тому числі за рахунок видалення шумоізоляції), споряджена вага зменшилася на 35 кг і тепер становить 1385 кг.

Головним нововведенням в салоні стали нові карбонові крісла, що забезпечують кращу фіксацію тіла при високих навантаженнях. За бажанням встановлюються шеститочкові ремені безпеки, хоча можна вибрати і стандартні. Центральний селектор прибрали, замінивши його тримачем ключа, а перемикання режимів трансмісії тепер здійснюється тільки підрульовими пелюстками. Інтер'єр оброблений шкірою та алькантарою. Обладнання включає мультимедіа з Apple CarPlay, клімат-контроль, помічник паркування, USB-порти та бездротову зарядку. Також є фірмова система Autoskin з електричним керуванням дверима і рухомими елементами кузова — все це активується однією кнопкою.

Двигун залишився колишнім — V8 5.1 twin-turbo власного виробництва з плоским колінчастим валом і системою сухого картера, але його потужність трохи збільшена: на звичайному паливі з 1280 до 1300 к.с., на біоетанолі E85 — з 1600 до 1625 к.с. Крутний момент залишився незмінним — 1500 Нм. У парі працює та ж дев'ятиступінчаста трансмісія LST (Light Speed Transmission), яка передає тягу на задню вісь з електронно керованим диференціалом. Максимальна швидкість досягає 360 км/год. Підвіска з амортизаторами Triplex переналаштована під гоночний характер — покращена керованість на трасі. Завдяки всім удосконаленням Sadair's Spear виявився швидшим за звичайний Jesko на трасі Gotland Ring на 1,1 секунди.

Виробництво буде обмежено лише 30 екземплярами. Єдина можливість побачити гіперкар наживо — найближчий Фестиваль швидкості в Гудвуді. Як це часто буває з Koenigsegg, весь тираж був розкуплений ще до офіційної прем'єри.