Porsche 963 RSP: гоночний болід Ле-Мана став машиною для доріг
Іноді автовиробники намагаються перетворити гоночні машини з Ле-Мана на звичайні автомобілі для доріг. Але найчастіше такі проекти вимагають серйозної переробки та встановлення інших двигунів. Так було, наприклад, з гіперкаром SCG 007S. Однак новий Porsche 963 RSP — це справжній гоночний прототип, лише трохи адаптований для їзди по вулицях!
Porsche вже робив подібне раніше. У 1975 році компанія переробила гоночний Porsche 917 в дорожню версію на замовлення графа Россі — любителя автоспорту і співвласника бренду Martini. Саме цей унікальний Porsche надихнув творців 963 RSP. Тільки тепер замовником став Роджер Пенске — партнер Porsche і голова Penske Motorsport. Назва RSP — це його ініціали.
Роботу над автомобілем виконали північноамериканський підрозділ Porsche і команда Penske Motorsport. Машину побудували з нуля, а не на основі старого гоночного екземпляра. У неї закриті передні крила, інша оптика і навіть передбачені місця для номерних знаків. Французькі тимчасові номери дозволили виїхати на звичайні дороги біля Ле-Мана. Кузов пофарбований у фірмовий колір Martini Silver, як у старого Porsche 917, а 18-дюймові диски OZ взуті в дощові шини Michelin.
Салон залишився майже як у гонці, але тепер він оброблений шкірою і алькантарою, як у оригінального 917. Навіть спортивне кермо отримало шкіряні вставки. З'явився і несподіваний «люксовий» елемент — знімний підстаканник, надрукований на 3D-принтері. На додаток до цього додали поворотники і звуковий сигнал.
Двигун залишився гоночним: це V8 з двома турбінами на 4,6 літра (680 к.с.) плюс електродвигун Bosch (68 к.с.). Коробка передач — 7-ступінчаста послідовна від XTrac. Все це трохи переналаштували під звичайні дороги, особливо для м'якого ходу на низьких швидкостях. До речі, цей двигун на 80% такий же, як у Porsche 918 Spyder. Підвіску також адаптували — вона стала вищою і м'якшою.
Хоча машина вже готова, Роджер Пенске отримає її не відразу. Спочатку Porsche 963 RSP покажуть на презентації в Ле-Мані, потім в музеї Porsche, потім на фестивалі в Гудвуді і в серпні на виставці в Монтереї (США). І тільки восени щасливий власник зможе виїхати на своєму Porsche... наприклад, в супермаркет.
Поки що випуск 963 RSP обмежений лише цим єдиним екземпляром — серійне виробництво не планується.