Розкішний кросовер Zeekr 9X: подробиці
Публічний дебют цієї моделі відбувся ще в квітні на автосалоні в Шанхаї, де Zeekr 9X викликав широкий резонанс. Однак тоді машину показали із закритими дверима, затемненим склом і майже повною відсутністю інформації. Тільки зараз, на окремій презентації в Китаї, були розкриті всі основні деталі.
«Китайський Cullinan»? Спільні риси в зовнішності і благородні пропорції важко не помітити. Хоча Zeekr 9X і трохи компактніший за кросовер Rolls-Royce. Його розміри: довжина — 5239 мм, ширина — 2029 мм, висота — 1819 мм. Колісна база становить 3169 мм, що менше в порівнянні з 3295 мм у британця. Задні двері відкриваються стандартним способом, а не проти руху. Але кришка багажника виконана у вигляді двостулкової конструкції — з відкидною нижньою частиною і верхньою, що піднімається вгору.
Каркас кузова виготовлений на 60% з високоміцної сталі, а на 30% — з алюмінієвого сплаву, що використовується при лиття під тиском, аналогічно технологіям Tesla і Xiaomi. Жорсткість кузова крутильна досягає вражаючих 41600 Нм/градус. Автомобіль комплектується 22-дюймовими дисками, доступними в декількох варіантах дизайну. Елементи зовнішньої обробки можна вибрати в хромі або в чорному глянці.
Вперше показаний інтер'єр виглядає навіть відносно стримано — особливо за мірками китайських автомобілів преміум-класу. Тут є звичні фізичні кнопки і регулятори, щиток приладів встановлений під козирком, а медіасистема — з помірним за розміром екраном, який не домінує на панелі. Використані оздоблювальні матеріали преміум-класу: натуральна шкіра, шпон і алюміній.
Салон розрахований на шість осіб, розташованих у три ряди. На перших двох рядах — крісла з широкими можливостями регулювання, вентиляцією, масажем і підігрівом. Третій ряд простіше. У стелі встановлений складаний дисплей, а всі задні скла (включаючи скло дверей багажника) оснащені електричними шторами.
До появи 9X під брендом Zeekr випускалися тільки електромобілі, а ця модель стала першим гібридом бренду. Причому в архітектурі використовується як послідовна, так і паралельна робота агрегатів. Турбомотор об'ємом 2 літри від Volvo (279 к.с.) розміщений під капотом і може не тільки заряджати акумулятор, але й приводити передню вісь через триступінчасту АКПП.
Тим не менш, основний акцент зроблений на електроприводі. На передній осі встановлений двигун на 394 к.с., а на задній — два по 503 к.с. кожен. Загальна потужність гібридної силової установки — 1400 к.с., і це значення вказано без урахування потужності ДВС, як це прийнято у китайських виробників.
Zeekr 9X побудований на 900-вольтовій архітектурі і оснащений батареєю ємністю 70 кВт·год — солідний показник для гібрида. Електричний пробіг за методикою CLTC становить 380 км, а в комбінованому режимі — понад 1000 км. Підтримується швидка зарядка за стандартом 6C: від 20% до 80% акумулятор заряджається за дев'ять хвилин. Розгін до 100 км/год — 3,1 с, гранична швидкість — 240 км/год.
Підвіска побудована на двоважільній схемі спереду і багатоважільній — ззаду. Всі амортизатори — адаптивні, з окремими клапанами відбою і стиснення, а пневмобалони — двокамерні. Кліренс можна варіювати від 178 до 288 мм. Активні стабілізатори з 48-вольтовими електродвигунами розвивають момент до 1400 Нм всього за 0,2 с. Крім того, реалізована система захисту при бічному зіткненні: якщо датчики визначають загрозу, система піднімає відповідну сторону автомобіля за 0,7 с, зменшуючи деформацію кузова на 25%.
Система автопілота Zeekr 9X побудована на базі нового чіпа Nvidia Drive Thor-U з продуктивністю 1400 TOPS. Вона включає п'ять лідарів (один фронтальний і чотири бічних), 13 камер, 12 ультразвукових і 5-міліметрових радарів. Основний лідар має 520 променів і дальність 300 метрів — це світовий дебют для серійних автомобілів. Рівень автономності — третій.
Попередні замовлення на Zeekr 9X в Китаї стартують у серпні, а ціни ще не оголошені. За попередніми даними, базова ціна перевищить 1 мільйон юанів (приблизно 139 тисяч доларів США).