Представлений кросовер Mazda CX-5 третього покоління
Mazda CX-5 залишається ключовою моделлю в лінійці японського автовиробника: за тринадцять років по всьому світу було продано понад 4,5 мільйона автомобілів двох поколінь. Незважаючи на плани поступово замінити її більшою моделлю CX-50, компанія прийняла рішення зберегти CX-5 в модельному ряду — і тепер представила третє покоління. Прем'єра відбулася в Європі.
Якщо два попередні покоління були дуже близькі за своїми характеристиками і розмірами, то нова Mazda CX-5 значно збільшилася в габаритах. Колісна база стала довшою на 115 мм і тепер становить 2815 мм. Так само збільшилася і загальна довжина — до 4690 мм. Ширина кузова зросла на 15 мм (до 1860 мм), а висота — на 20 мм (до 1695 мм). У комплектаціях пропонуються колеса розміром від 17 до 19 дюймів.
Форма кузова зберегла знайомі риси, проте дверні прорізи стали ширшими, а висота завантаження багажного відсіку зменшена на 18 мм. На задніх сидіннях тепер помітно просторіше, а об'єм багажника під полицею зріс з 522 до 583 літрів. При складених спинках заднього ряду (розділ 40:20:40) доступно до 2019 літрів — у порівнянні з 1638 літрами у попередній версії.
В інтер'єрі виробник зробив ставку на сучасні тренди, відмовившись від колишньої стилістичної індивідуальності. На кермі замість логотипу тепер розміщена назва марки. Панель приладів стала цифровою (10,25 дюйма), а управління кліматом перенесено в меню нової мультимедійної системи, доступної з екранами діагоналлю 12,9 або 15,6 дюйма (залежить від версії).
Цікаво, що механічний селектор автомата зберігся, незважаючи на загальну цифровізацію. Передні сидіння тепер розташовані трохи вище. Серед додаткових рішень — панорамний дах, проекційний дисплей і аудіосистема Bose з 12 динаміками (замість стандартних восьми). Також впроваджена інтеграція з сервісами Google, включаючи навігацію.
Хоча в основі все та ж платформа Skyactiv з поперечно розташованим двигуном, вона пройшла модернізацію. Передня підвіска — стійки McPherson, задня — багатоважіль, але з новими амортизаторами, пружинами і стабілізаторами. Для європейської версії на старті пропонується силовий блок e-Skyactiv G 2.5: атмосферний двигун на 2,5 літра з потужністю 141 к.с. і крутним моментом 238 Нм (ступінь стиснення — 13:1), доповнений 24-вольтовим стартером-генератором Mazda M Hybrid, що видає до 7 к.с. і 48 Нм. Він допомагає при старті і живиться від компактної батареї ємністю 0,22 кВт·год.
Коробка передач — шестиступінчастий «автомат» Skyactiv-Drive, який раніше використовувався на попередній моделі. Кросовер доступний з переднім або повним приводом. При цьому маса машини зросла майже на 200 кг: мінімум — 1629 кг. Прискорення до 100 км/год займає 10,5 секунди у версії з переднім приводом і 10,9 секунди з повним. Максимальна швидкість — 195 км/год.
Розробка нового бензинового двигуна Skyactiv-Z все ще триває. Його дебют на Mazda CX-5 очікується в 2027 році як частина повноцінної гібридної силової установки власної розробки. До того часу ринок побачить «м'які» гібриди — їх запуск на ключових європейських ринках запланований на кінець 2025 року. У Німеччині початкова вартість нового кросовера складе близько 35 тисяч євро. У Японії та США продажі стартують у 2026 році.