Представлено флагманський суперкар Toyota GR GT
Toyota нарешті розкрила свій довгоочікуваний суперкар GR GT. Проєкт уперше засвітився три роки тому у вигляді концепту GR GT3, коли гоночний підрозділ Toyota Gazoo Racing (TGR) заявив про намір створити власну спортивну модель «з чистого аркуша». Цього року передсерійні екземпляри в строкатому камуфляжі проїхалися трасою на Фестивалі швидкості в Гудвуді, а тепер відбулася повноцінна прем’єра — хоча формально Toyota GR GT досі вважається прототипом.
Розробники називають суперкар ідейним спадкоємцем легендарних Toyota 2000GT і Lexus LFA. Над GR GT працювали саме ті інженери та тест-пілоти, які створювали LFA: вони передали новому поколінню фахівців свої напрацювання й досвід, формуючи еволюцію фірмової школи швидкісних автомобілів. При цьому GR GT отримав найсучасніші технології Toyota і в деяких аспектах став справжнім інноваційним проривом.
Основою служить перший у світі повністю алюмінієвий кузовний каркас Toyota, що забезпечує підвищену жорсткість і зменшену масу. Суху вагу вдалося втримати нижче 1750 кг завдяки карбоновим панелям кузова, форма яких визначена не дизайном, а аеродинамікою. Габарити дорожнього купе: довжина — 4820 мм, ширина — 2000 мм, висота — лише 1195 мм. Колісна база — 2725 мм, спереду та ззаду встановлені 20-дюймові диски.
Салон GR GT — строго двомісний, побудований навколо максимально низької посадки водія, фактично на рівні центру мас. За словами творців, це забезпечує небувале «злиття» з автомобілем, але потребувало скрупульозної роботи над ергономікою та оглядовістю. Органи керування розташовані так, щоб бути зручними в гоночних умовах, але обіцяний і цілком придатний для щоденної їзди комфорт. Панель приладів отримала добре читабельний дисплей, у центрі — планшет мультимедіа, а під ним — великі клавіші клімат-контролю. Додаткові фізичні елементи містяться на тунелі.
GR GT має компонування transaxle: двигун встановлений спереду в межах бази, а коробку передач зміщено назад, до провідної осі. Завдяки цьому вдалося досягти розподілу маси 45:55 на користь задньої частини. Під довгим капотом — спеціально створений 4,0-літровий V8 бітурбо з короткохідною геометрією (діаметр 87,5 мм, хід 83,1 мм), сухим картером і схемою hot V. Характеристики агрегату поки не розкривають, але цільові показники уже оголошені: щонайменше 650 к.с. і 850 Нм. Орієнтовна максимальна швидкість перевищує 320 км/год.
Трансмісія заслуговує окремої уваги — GR GT став першим гібридом у лінійці TGR. Двигун з’єднаний із задніми колесами через вуглепластиковий кардан. Ззаду в одному вузлі розташовані мотор-генератор, механічний самоблок і найновіший восьмиступеневий «автомат» із мокрим зчепленням замість гідротрансформатора. Електромотор на вході до коробки прибирає затримки відгуку під час розгону та згладжує провали тяги при перемиканнях. Інженери запевняють, що така гібридна система забезпечує ідеальне керування тягою та дуже швидкі реакції.
Передня і задня підвіски — двоважільні, з кованими алюмінієвими важелями. Робота над прототипами триває за участю голови корпорації Акіо Тойоди й професійних пілотів. Налаштування шасі відпрацьовують на «Фудзі Спідвей», Нюрбургрингу та полігоні Сімояма. Паралельно суперкар адаптують для повсякденних доріг. Гальма — вуглецево-керамічні Brembo. Шини — спеціально розроблені Michelin Pilot Sport Cup 2: 265/35 ZR20 спереду та 325/30 ZR20 ззаду.
Разом із дорожньою моделлю презентовано й гоночну Toyota GR GT3. Вона базується на тій самій конструкції — алюмінієвому кузові та V8 — але відповідає регламенту FIA класу GT3: отримала аеродинамічний обвіс і комплекс гоночної безпеки, включно з інтегрованим каркасом. У Toyota наголошують, що GR GT3 створена для клієнтів, які хочуть перемагати, і обіцяють розширену заводську підтримку команд.
Фінальні випробування мають завершитись, а серійне виробництво GR GT3 — стартувати приблизно у 2027 році. До цього часу Toyota обіцяє нові подробиці та додаткові характеристики.