Представлений кросовер BMW iX3: перший у сімействі Neue Klasse
Ще у 2020 році BMW анонсувала появу нового сімейства електрокарів під історичною назвою Neue Klasse — «Новий клас». Після тривалого періоду розробок і демонстрацій концептів компанія представила першу серійну модель — електричний кросовер BMW iX3, що відкриває новий розділ в історії бренду.
У березні 2024 року публіці показали концепт BMW Vision Neue Klasse X, і серійний iX3 успадкував чимало дизайнерських рішень від нього. Масивні «ніздрі» решітки залишилися в минулому: тепер вони компактніші, вертикально витягнуті й з підсвічуванням, як у класичних BMW. Загальна стилістика стала стриманішою, без перевантаження елементами. Саме такий підхід визначатиме дизайн усіх майбутніх моделей BMW, включно з тими, що залишаться на ДВЗ.
На відміну від попереднього iX3, що був електричною версією X3, нова модель повністю самостійна. Вона має власний внутрішній індекс NA5, тоді як X3 із ДВЗ позначається G45. Новий iX3 трохи довший за X3 (4782 мм проти 4755 мм) і з більшою колісною базою (2897 мм проти 2865 мм), але при цьому нижчий і вужчий. Кліренс зменшився до 176 мм. Коефіцієнт аеродинамічного опору — 0,24. Доступні колеса діаметром від 20 до 22 дюймів.
Інтер’єр також майже повністю повторює шоу-кар, включно з кермом на чотири спиці. Новинка отримала концепцію Panoramic iDrive з широкоформатним дисплеєм Panoramic Vision під лобовим склом і 3D-проекційним екраном. Центральний дисплей мультимедіа має скошені кути. Основні функції, як-от склоочисники, дзеркала чи перемикач передач, керуються фізичними елементами. Система працює під управлінням BMW OS X з підтримкою оновлень «по повітрю», голосового асистента, сторонніх застосунків і відеосервісів. Багажник вміщує від 520 до 1750 літрів, а додатковий фронтальний відсік — 58 літрів.
Кросовер побудований на новій платформі з 800-вольтовою архітектурою. Використовуються циліндричні акумуляторні осередки, інтегровані в силову структуру кузова. На передній осі встановлено асинхронний електромотор, на задній — синхронний EESM. Всі компоненти шостого покоління eDrive стали легшими, дешевшими й ефективнішими, ніж у попередників.
Перша представлена версія — BMW iX3 50 xDrive із двомоторною системою повного приводу (469 к.с., 645 Нм). Вона розганяється до «сотні» за 4,9 секунди, максимальна швидкість — 210 км/год. Батарея ємністю 108,7 кВт·год забезпечує до 805 км пробігу (WLTP). Зарядка потужністю 400 кВт дозволяє за 10 хвилин поповнити запас енергії на 372 км, а з 10% до 80% батарея заряджається за 21 хвилину.
За керування електроприводом, гальмами, рульовим і рекуперацією відповідає блок Heart of Joy, інтегрований у систему Dynamic Performance Control. Завдяки цьому BMW обіцяє характерне для бренду задоволення від водіння.
Виробництво iX3 налагоджено на новому заводі в угорському Дебрецені. Старт серійного випуску заплановано на кінець осені 2025 року, а продажі в Європі — на березень 2026-го. Вартість у Німеччині — від 68 900 євро. Пізніше з’являться доступніші модифікації та локалізована для Китаю версія.