Легенда повертається: новий гіперкар Ferrari 849 Testarossa
Ferrari відродила легендарне ім’я Testarossa, добре знайоме прихильникам марки. Під такою назвою у різні роки виходили гоночні машини компанії, а серійний суперкар Ferrari Testarossa вироблявся з 1984 по 1991 рік. Сьогодні ж на сцену виходить абсолютно нова модель — Ferrari 849 Testarossa, яка є глибоко модернізованою версією гіперкара SF90 Stradale зразка 2019 року.
Зовні новинка не має нічого спільного зі старою Testarossa, проте й від попередника SF90 вона відрізняється кардинально. Кузов отримав сучасний дизайн у стилі Ferrari з характерними рубаними лініями та агресивними акцентами. Фари приховані під темною смугою, передня частина має виразний спліттер і додаткові бічні елементи, які в Маранелло називають «бамперетами». Ззаду встановлені окремі спойлери та активне антикрило, що змінює положення менш ніж за секунду, а нижче працює дворівневий дифузор. Завдяки всім цим рішенням притискна сила на швидкості 250 км/год становить 415 кг, що на 15% більше, ніж у SF90 Stradale. Крім того, збільшені повітрозабірники пропускають на 30% більше потоку до охолоджувальних систем, площа яких зросла майже на п’яту частину.
Габарити нової Testarossa складають 4718 мм у довжину, 2304 мм у ширину та 2650 мм колісної бази. Висота купе дорівнює 1225 мм, а у спайдера лише 1186 мм. Останній має жорсткий дах з електроприводом, який складається за 14 секунд на швидкості до 45 км/год. Водночас він важчий за купе: 1660 кг проти 1570 кг. Автомобіль комплектується кованими колісними дисками з шинами 265/35 R20 спереду і 325/30 R20 ззаду.
Під капотом працює добре знайомий 4,0-літровий двигун V8 з подвійним турбонаддувом серії F154, який пройшов комплексне оновлення. Найбільші турбокомпресори в історії Ferrari дозволили підняти потужність бензинового мотора до 830 к.с. і 842 Нм. Цікаво, що для виробництва двигуна вперше використана алюмінієва вторинна сировина. Разом із ним працюють три електродвигуни: один встановлений між ДВЗ і коробкою передач, а два розташовані на передніх колесах з окремим управлінням вектором тяги. Загальна потужність електромоторів становить 220 к.с., проте у режимі eDrive автомобіль рухається тільки на передніх двигунах, перетворюючись на електромобіль із запасом ходу 25 км завдяки батареї ємністю 7,45 кВт·год. У піковому режимі сумарна віддача силової установки сягає 1050 к.с., що на 50 к.с. більше, ніж у SF90 Stradale. Динамічні показники вражають. Розгін до 100 км/год займає всього 2,3 секунди, до 200 км/год — 6,35 секунди у купе і 6,5 секунди у спайдера. Максимальна швидкість перевищує 330 км/год. Для зупинки зі швидкості 100 км/год автомобілю потрібно лише 28,5 метра, а з 200 км/год — 108 метрів. На тестовій трасі Фіорано нова Testarossa проходить коло за 1 хвилину 17,5 секунди, тоді як версія з відкритим дахом трохи повільніша — 1 хвилина 18,1 секунди.
Шасі гіперкара отримало переналаштовану підвіску з оптимізованою кінематикою, що дало змогу підвищити бічні прискорення на 3%. Водієві допомагають сучасні системи стабілізації, оновлена ABS Evo та комплекс Ferrari FIVE, який у реальному часі аналізує поведінку автомобіля, створюючи його віртуальну модель. Для найбільш вимогливих клієнтів підготовлений трековий пакет Assetto Fiorano. Він знижує масу машини на 30 кг за рахунок використання легких матеріалів, включно з вуглепластиком і титаном. Нові композитні сидіння економлять 18 кг, а карбонові диски з шинами Michelin Pilot Sport Cup 2 зменшують непідресорені маси. Додатково пакет включає амортизатори Multimatic та опцію спеціального двоколірного забарвлення.
Інтер’єр також перероблений. З’явилося нове кермо, передня панель з окремими дефлекторами, для пасажира передбачений додатковий екран. Селектор трансмісії перемістили на центральну консоль, а мультимедійна система HMI отримала підтримку Apple CarPlay, Android Auto та MyFerrari Connect для взаємодії зі смартфоном.
Вартість Ferrari 849 Testarossa стартує від 480 тисяч євро. Замовлення вже приймаються, і гіперкар обіцяє стати новою іконою бренду.