Fiat Grande Panda виходить на ринок
Хетчбек Fiat Grande Panda дебютував ще минулого літа. Це не заміна звичної Panda, а спадкоємець моделі Fiat Punto, яку зняли з виробництва ще в 2018 році. Виробництво Великої Панди повинно було стартувати на заводі концерну Stellantis в Сербії ще восени, проте запуск було відкладено через проблеми з програмним забезпеченням. Тепер Fiat все ж почав випуск: машини прийдуть до дилерів у березні, і про них вже відомі всі подробиці.
Fiat Grande Panda — найближчий родич європейської моделі Citroen C3 зразка 2023 року. Машини побудовані на одній платформі Smart Car Platform, мають однакову силову структуру кузова і колісну базу 2537 мм. Спереду — стійки McPherson, ззаду — напівзалежна підвіска. Fiat відрізняється від Citroen, перш за все, незграбним дизайном у стилі першої Панди вісімдесятих: над нами працювала команда Fiat Centro Stile в Турині.
Довжина хетчбека — 3999 мм, ширина — 1763 мм, висота — 1586 мм. Штатно встановлені 16-дюймові колеса, базова версія Pop має прості галогенні фари, але інші варіанти мають модну світлодіодну оптику з великими пікселями. Розробники підкреслюють широке використання вторинної сировини: на кожну Панду йде 140 картонних упаковок з-під пляшок. А для декору передньої панелі використаний матеріал Bambox з волокнами бамбука.
Fiat Grande Panda пропонується в гібридній та електричній версіях. Гібрид оснащений бензиновою турботройкою 1.2 і 48-вольтовим електродвигуном потужністю 28 к.с., який вбудований в шестиступінчастий преселективний «робот». Сукупна віддача системи — 100 к.с. і 205 Нм. Ємність тягової батареї — 0,9 кВт·год, в чисто електричному режимі хетчбек може їхати тільки зі швидкістю до 30 км/год. Електромобіль має 400-вольтову електросистему і двигун на 113 к.с. і 122 Нм. Повного заряду літій-залізо-фосфатної тягової батареї ємністю 44 кВт·год має вистачити на 320 км за циклом WLTP. Цікаво, що електрична Grande Panda виявилася повільнішою за гібридну: розгін до «сотні» займає 11 с проти 10 с, а максимальна швидкість — 132 км/год замість 160 км/год. А ще у електромобіля трохи місткіший багажник: 361 л проти 353 л у гібрида.
Цікава особливість Grande Panda — вбудований кабель для зарядки змінним струмом. У Fiat заявляють, що це перший електромобіль на ринку з таким обладнанням. Кабель довжиною 4,5 м захований під люком в передній обшивці, зарядний пристрій підтримує потужність до 7 кВт. Але є і звичний роз'єм CCS2 в задньому лівому крилі: потужність — 11 кВт від розетки змінного струму і 100 кВт від терміналу постійного струму.
Хетчбеки Fiat Grade Panda вже доступні для замовлення в країнах Європи. На ринку Італії гібрид коштує від 18900 євро, а за електромобіль просять від 24900 євро.