JavaScript is required
News Image

Купе та родстер Ferrari 296 Speciale: найяскравіші драйверські версії в лінійці

01.05.2025

Ferrari традиційно оновлює свої молодші середньомоторні моделі в середині життєвого циклу, випускаючи більш захопливі модифікації. Такими були 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia, 458 Speciale та 488 Pista. Тепер подібна версія з’явилась і у гібридного Ferrari 296 GTB — представлені купе 296 Speciale і відкритий варіант 296 Speciale A.

Насамперед гібрид став потужнішим на 50 к.с. у порівнянні з базовою моделлю — загальна віддача силової установки досягла 880 к.с. Двигун V6 3.0 серії F163 з двома турбінами отримав титанові шатуни, посилені поршні та полегшений колінвал. Ступінь стиснення збільшено на 7% (до 9,4:1), системи охолодження та змащення вдосконалені, а турбіни отримали додаткову термоізоляцію. Кріплення головки блока циліндрів виконані з титану. Завдяки цим змінам двигун полегшав на 9 кг, а його потужність зросла з 663 к.с. і 740 Нм до 700 к.с. і 755 Нм. Удельна потужність тепер становить 234 к.с. на літр проти 221 к.с. у стандартного 296 GTB. Змінився і звук двигуна — став гучнішим і агресивнішим.

Електромотор, встановлений між ДВЗ і 8-ступеневим преселективним «роботом», також став потужнішим: 180 к.с. проти 167 к.с. у стандарті. Щоправда, ці додаткові 13 «коней» доступні тільки в новому спортивному режимі Qualify. До того ж завдяки новому алгоритму взаємодії електромотора з коробкою передач, перемикання стали ще швидшими, а моменти втрати тяги компенсуються електроприводом. Ємність батареї залишилася незмінною — 7,45 кВт∙год.

Використання карбону в конструкції кузова дозволило знизити суху масу купе на 60 кг — до 1410 кг. Родстер важить більше — 1490 кг. Купе демонструє рекордне співвідношення маси до потужності для задньопривідних Ferrari: 1,60 кг/к.с. Динаміка змінилася несуттєво: 0–100 км/год за 2,8 с (проти 2,9 с у базової моделі), 0–200 км/год — за 7,0 с (замість 7,3 с). Родстер розганяється до 200 км/год за 7,3 с. Максимальна швидкість лишилась незмінною — понад 330 км/год у будь-якій версії.

Але основна особливість Ferrari 296 Speciale — це поліпшена керованість і залученість водія. Підвіска стала жорсткішою, кліренс зменшено на 5 мм. Встановлені титанові пружини, а амортизатори Multimatic запозичено з гоночного 296 GT3. Крени зменшено на 13%, а поперечне прискорення зросло на 4% у порівнянні з базовою моделлю. 20-дюймові карбонові колеса «взуті» в спеціальні шини Michelin Pilot Sport Cup 2.

Велике значення має і аеродинаміка — вона визначила зовнішній вигляд Speciale. Новий передній бампер має більші повітрозабірники та розвинений спліттер з аерофенами біля колісних арок. На капоті з’явились додаткові отвори, включно з центральним каналом для виведення повітря з-під днища.

Ззаду встановлено два бокові аерокрила, які також підвищують притискну силу і зменшують опір. Стандартний висувний спойлер залишився, але тепер має швидший електропривід і нове проміжне положення. Нова кришка моторного відсіку й перероблений задній дифузор також сприяють аеродинаміці. У результаті — 435 кг притискної сили на швидкості 250 км/год, що на 20% більше, ніж у звичайного 296 GTB. Також покращено охолодження силової установки, трансмісії та гальм за рахунок ефективнішого обдування.

Інтер’єр також змінився. Наприклад, дверні панелі тепер карбонові, з новим розташуванням ручок і динаміків. Центральний тунель виготовлений з вуглепластику і має підняту панель керування з дизайнерським селектором трансмісії, стилізованим під старі механічні важелі Ferrari.

Для моделі 296 Speciale створено ексклюзивний зелений колір Verde Nürburgring. Також передбачена особлива ліврея з однією або двома смугами та особистим номером — від 00 до 99 на вибір клієнта. Тираж моделі не обмежений, і вона вже доступна для замовлення.