Нова Toyota RAV4 представлена: тепер тільки гібридні версії
Кросовер Toyota RAV4 залишається одним з найпопулярніших автомобілів на планеті: за всі роки реалізовано понад 15 мільйонів машин п'яти поколінь. Тепер відбулася світова прем'єра шостого покоління моделі, причому відразу на ключових ринках — в США, Європі та Японії. Варіанти виконання RAV4 як і раніше схожі для всіх регіонів, але тепер модельна лінійка помітно змінилася.
Нова версія побудована на перевіреній платформі TNGA-K, яка вже використовувалася в попередньому поколінні. Колісна база залишилася на рівні 2690 мм, базова архітектура шасі також не змінилася, але доопрацювання торкнулися посилення підрамників і кріплень підвіски — все це спрямоване на поліпшення керованості. Габарити базової моделі колишні: довжина — 4595 мм, ширина — 1854 мм, висота — 1702 мм. Судячи з усього, структура кузова залишилася колишньою, хоча геометрія задніх стійок стала менш вираженою.
Зовнішній вигляд RAV4 помітно оновився. Новий дизайн робить кросовер більш компактним і агресивним. Всі зовнішні панелі — нові, підвіконня лінія стала прямолінійною і візуально продовжується від капота, а передня частина виконана в новому фірмовому стилі з характерною оптикою у вигляді «клешень». Доступні колеса від 17 до 20 дюймів.
На додаток до стандартної версії відразу представлені два спеціальних варіанти. Позашляхова модифікація отримала назву Adventure в Японії і Woodland в США. Для Європи вона ще не заявлена. Відмінні риси — масивний передній бампер, збільшені колісні арки, посилені рейлінги, а в американській версії — спеціальні A/T-шини і кліренс вище на 12 мм. Ці версії пропонуються виключно з повним приводом.
Глобальною стане спортивна версія GR Sport, що відрізняється агресивною передньою частиною з великим повітрозабірником, заднім спойлером, розширеною на 20 мм колією і унікальними 20-дюймовими дисками. Під капотом — доопрацювання підвіски та рульового управління, а також додаткові підкріплення кузова. GR Sport — найдинамічніший варіант у лінійці.
Технічні дані
Від бензинових двигунів відмовилися: на старті продажів доступні тільки гібридні та підключені гібридні версії. Обидві модифікації оснащені новою гібридною системою на основі 2,5-літрового атмосферного двигуна, електромеханічного варіатора і більш компактної електричної складової, включаючи вбудований зарядний пристрій. Всі компоненти тепер розміщені під капотом. Доступні варіанти з переднім і повним приводом (з додатковим електродвигуном на задній осі — система E-Four).
Звичайні гібриди видають 183 к.с. в передньопривідній і 191 к.с. в повнопривідній конфігурації для ринків Європи та Японії. Американські версії потужніші — 229 і 239 к.с. відповідно. Точні характеристики заднього електродвигуна ще не розкриті, але вони, швидше за все, перевищують показники попереднього покоління (60 к.с.), хоча електронна система обмежує загальну віддачу.
Plug-in-гібриди в Європі та Японії видають 268 к.с. (передній привід) і 304 к.с. (повний привід). У США буде пропонуватися тільки повнопривідна версія потужністю 324 к.с. Розгін до 100 км/год — 5,8 секунди проти колишніх 6,0 с. Нова батарея збільшеної ємності (22,7 кВт·год, +40%) дозволяє проїхати на електриці до 150 км замість колишніх 95, а загальний запас ходу досягає 1350 км. Зарядка змінним струмом можлива потужністю до 11 кВт, постійним — до 50 кВт. Також система дозволяє живити зовнішні пристрої і навіть використовувати кросовер як джерело електроенергії для дому. При цьому повнопривідні версії можуть буксирувати причіп масою до 1,6 тонни.
Інтер'єр
Салон RAV4 повністю перероблений — тепер тут окремо стоять екрани без козирків. Цифрова панель приладів має діагональ 12,3 дюйма, а центральний екран в залежності від версії — 10,5 або 12,9 дюйма. Передня панель стала на 40 мм нижче, збережені фізичні кнопки, але кліматом тепер керують через сенсорне меню. Центральна консоль розділена на два рівні з відсіками для смартфонів. У топових комплектаціях доступний проекційний дисплей.
Завдяки перенесенню електричних компонентів під капот вдалося звільнити додатковий простір в салоні і багажнику. Задній диван трохи змістили назад, а його спинка тепер складається врівень з підлогою багажного відділення. Об'єм багажника збільшено з 733 до 749 літрів. Залежно від версії пропонуються люк або панорамний дах.
Модель RAV4 також стала першою, яка отримала нову електронну платформу Arene, розроблену дочірнім підрозділом Woven. На цій архітектурі працюють мультимедійна система (включаючи голосового помічника) і всі основні функції безпеки Toyota Safety Sense 4.0. Система підтримує бездротові оновлення, і в майбутньому буде впроваджена на інших моделях Toyota.
У США продажі нової Toyota RAV4 почнуться до кінця 2025 року. У Японії та Європі старт продажів запланований на перший квартал 2026 року. Модель буде продаватися в 180 країнах. При цьому для окремих ринків, таких як Китай і Близький Схід, ймовірно, підготують бензинові версії, як це раніше сталося з Camry.